INFRAESTRUCTURES

La Generalitat i Aena presenten un pla per l’Aeroport del Prat amb l'objectiu de recuperar l’activitat prèvia a la pandèmia sense mencionar la paraula "ampliació"

Parlem d’una estratègia a curt termini, de tan sols dos anys (2024 - 2025), que s’anuncia en paral·lel a les negociacions per modernitzar aquesta infraestructura i a la situació d’emergència per sequera

Ricard Jiménez

Barcelona | 20.02.2024 14:25

Un avión de Vueling aterriza en el Aeropuerto de Barcelona-El Prat
Un avión de Vueling aterriza en el Aeropuerto de Barcelona-El Prat | Agencia EFE

Des de l’esclat de la pandèmia, s’han reduït el nombre de passatgers intercontinentals directes i les freqüències de vols. En el darrers 3 anys, s’han sumat dues rutes noves fora d’Europa, però enguany la prioritat és la de recuperar les perdudes asiàtiques i llatinoamericanes perdudes el 2020... com són Shanghai, Hong Kong, Lima i Nova Delhi.

Per tant, el pla del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona planteja dos anys més de recuperació.

La directora d’AENA a l’Aeroport del Prat, Eva Valenzuela, assegura que des del novembre, les xifres de turistes intercontinentals mostren una tendència de creixement. "Aquest gener, el volum de passatgers directes en comparacions intermensuals ha estat superior a la del 2019".

L'ampliació passa a un segon pla

Dos anys per tornar als 3’7 milions de passatgers intercontinentals directes i desestacionalitzar les rutes ja existents. Dos objectius plantejats sense mencionar la paraula ampliació.

"L'actual pla estratègic de l'Aeroport no requereix de cap ampliació o modernització de la insfraestructura", assegura el secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas.

La comissióEstat-Generalitat es marca finals d’any com l’horitzó per extreure conclusions. Fins al moment, desvinculen els plans estratègics d’una hipotètica modernització.

Context de sequera

Sí tenen en compte el model de ciutat que es vol. Recuperar el turista asiàtic, el visitant de negocis i compromès amb els reptes de Catalunya. Per això, aquest és un pla emmarcat dins el context de sequera.

"Ens trobem en una fase d'emergència, no de col·lapse. Per aquest motiu, el pla és completament viable", indica en Pau Solanilla, comissionat de Relacions Internacionals de l’Ajuntament de Barcelona.

Des de la Cambra de Barcelona, marquen el repte d’ampliar en nombre de freqüències. Un fet que permetria a Barcelona créixer com a pol d’atracció de talent intercontinental.