Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar, recoger datos estadísticos y mostrarle publicidad relevante. Si continúa navegando, está aceptando su uso. Puede obtener más información o cambiar la configuración en política de cookies.

Disfruta de la app de Onda Cero en tu móvil.

Temas

Albert Lesan

  • Barcelona a debat

    PROGRAMA ESPECIAL DE 'LA CIUTAT'

    'Barcelona a debat': Especial #BCN13J d'Onda Cero des del Palau de la Virreina

    Onda Cero Catalunya farà el proper dimarts 13 de juny un programa especial coincidint amb l'equador del mandat d'Ada Colau. L'emissora reunirà als portaveus i representants dels set grups municipals de l'Ajuntament de Barcelona per fer balanç de la gestió dels dos primers anys del govern local. El programa es farà amb públic al Palau de la Virreina i serà presentat per Albert Lesan que donarà la veu als oients perquè puguin traslladar als polítics la seva opinió sobre la ciutat.

  • El presidente de Cataluña, Carles Puigdemont

    ENQUESTA

    Creus que es farà el referèndum?

    Aquest dilluns el president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, ha defensat en una conferència a Madrid el seu projecte de referèndum sobre la independència de Catalunya. Puigdemont vol celebrar el referèndum la propera tardor tot i el rebuig del govern de Mariano Rajoy que recorda que la reivindicació separatista de Junts Pel Sí no té cabuda dins l'actual Constitució.

  • Turistas en el Parque Güell, en Barcelona

    ENQUESTA

    Creus que cal posar límits al turisme a Barcelona?

    Segons l’informe sobre l’activitat turística fet per l’Ajuntament de Barcelona, per primera vegada hi ha més barcelonins partidaris de posar límits al turisme a la ciutat que no pas d’incrementar-lo. Però la situació és gairebé d'un empat tècnic. El 49% pensen que cal posar límits mentre el 47,5% creu que han de venir més visitants.

    Els resultats varien molt en funció dels districtes. Més del 50% dels veïns de Ciutat Vella, l'Eixample, Sarrià-Sant Gervasi i Gràcia demanen límits. En canvi, a Nou Barris, la situació es inversa: el 60% volen més turisme. Per barris, al Gòtic, es on hi ha més rebuig ja que el 70% volen posar límits i el 65% opinen que hi ha massa hotels.

    Malgrat que el nivell de rebuig ha anat creixent des del 25% del 2012, els barcelonins no tenen una mala percepció del turisme ja que el 86% creu que és una activitat positiva per a la ciutat. Amb tot, es la xifra més baixa dels últims 10 anys, gairebé cinc punts per sota de la del 2015.

    De fet, cada vegada hi ha més turistes. El 2016, Barcelona va tenir 7,5 milions de visitants i gairebé 20 milions de pernoctacions hoteleres. El nombre de turistes en establiments hotelers va créixer un 5,6% més que el 2015. Es va registrar un 11,2% més de passatgers a l'aeroport i un 5,6% més de passatgers de creuers al port.

    El perfil del turista és el d'una persona de 36 anys que ja havia estat a la ciutat, que es gasta uns 100€ en allotjament i fa una despesa extra hotelera d'uns 400€ de mitjana.

    Els turistes valoren la ciutat amb un 8,7, una dècima més que l'any 2015 i els tres punts més visitats són la Sagrada Família, el Parc Güell i el Museu del Barça.

    Per nacionalitats, el 44% provenen de la Unió Europea, el 35% de la resta del món i el 21% d'Espanya. Els estrangers més nombrosos són del Regne Unit (8,96), seguits dels que provenen dels Estats Units (8,41), França (8,39) i Itàlia (6,38).

    Què opines? Creus que cal posar límits al turisme? Quines mesures s’haurien d’aplicar? Quina imatge tens del turisme? I si fossis turista quina valoració faries de Barcelona?

    Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.

  • Una joven con su móvil

    ENQUESTA

    Creus que els mòbils han millorat la nostra qualitat de vida?

    La irrupció dels mòbils en la nostra vida quotidiana, el món laboral o les relacions socials ha comportat una millor qualitat de vida? O vivim massa pendents i en fem un ús abusiu? Com ens han influït les noves tecnologies? Sabem utilitzar-les? Ens han ajudat a guanyar temps o l’excessiva dependència en impedeix dedicar-nos a altres activitats? Vivim hiperconnectats? Et consideres un addicte als mòbils, els grups de converses o les xarxes socials? Quantes hores al dia dediques al mòbil?

    Més enllà de les possibilitats de la telefonia mòbil, les virtuts de les noves tecnologies o els avantatges del món digital, països com França han començat a regular els usos socials dels mòbils. L’objectiu és, entre altres, reconèixer i protegir per llei el dret a desconnectar del treball fóra del horari laboral. Creus que cal una legislació específica per posar límits als usos del mòbil per motius laborals? Cal fixar uns horaris per les trucades, els missatges o els correus de feina? Els mòbils envaeixen la nostra vida privada o ajuden a la conciliar feina i família?

    I entre els joves i adolescents? Com han influït els mòbils i el món tecnològic en les seves relacions? A quina edat creus que haurien de poder fer-ne us? Viuen massa pendents del món virtual de les xarxes? Com els afecta en els estudis, la concentració, la salut o els hàbits culturals?

    Coincidint amb la celebració del Mobile Wolrd Congress a Barcelona digues la teva al programa ‘La Ciutat’ amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.

  •  Guardia Urbana de Barcelona

    ENQUESTA

    Creus que falten més agents de la Guardia Urbana a Barcelona?

    Segons l’informe anual de la Síndica de Greuges de Barcelona han augmentat les queixes per la falta d’agents de la Guardia Urbana. Els ciutadans denuncien la falta de resposta i de presència policial especialment a les nits, en casos de sorolls, però també en discussions, baralles i enfrontaments amb usuaris de pisos turístics i molèsties per actituds incíviques. Algunes de les queixes son de persones que van trucar al 092 i no van aconseguir que la policia local fes acte de presència, com un cas de violència masclista a Nou Barris, en què ni es va personar.

    L’informe de la Síndica conclou que “hi ha un dèficit d'atenció en el servei que fa que hi hagi ciutadans que, legítimament, es considerin desatesos quan demanen excepcionalment la intervenció de la Guàrdia Urbana”. Per aquest motiu, la Síndica reclama que s’ampliï la presència de la Guàrdia Urbana després de dos anys de congelació de plantilles i més col·laboració amb els Mossos d'Esquadra.

    De fet, l’Ajuntament acaba de convocar 169 places (49 de les quals destinades a agents d'altres cossos policials) però la legislació espanyola no permet ampliar la plantilla, només cobrir les places vacants. Una mesura que la Síndica també considera que contribueix encara més a una situació de desatenció en una ciutat complexa com Barcelona. Els nous agents s’incorporaran a la plantilla a mitjans de 2018 després d’un curs de formació de nou mesos a l’Escola de Seguretat de Catalunya.

    Mentrestant, l’índex de delinqüència a tot Catalunya va baixar un 2% el 2016 menys a la Regió Policial Metropolitana Barcelona on va augmentar un 0,90% segons el darrer balanç del departament d’Interior de la Generalitat.

    Què opines? Cal més presència policial a Barcelona? Hi ha suficients agents de la Guardia Urbana? Hi ha prou amb cobrir les vacants o cal ampliar la plantilla?

    Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.

  • Servicio de bicicletas en Barcelona

    ENQUESTA

    Les bicicletes s’estan convertint en un problema per Barcelona?

    Els ciclistes de Barcelona tornen a estar en el punt de mira arran de l’increment d’accidents de bicicletes. Segons la Síndica de Greuges de Barcelona, durant el 2016 es van produir 812 accidents, el que representa un augment del 20% en un any i del 55% des del 2011, una tendència general a tot Catalunya. Unes dades que tornen a posar en dubte la convivència entre cotxes, vianants i bicicletes.

    Precisament, tot just fa un any de l’accident en què va morir la diputada al Parlament, Muriel Casals. A més, el 2016 van morir 3 ciclistes en accidents de trànsit a Barcelona. Concretament, l’Agència de Salut Pública de Barcelona ha detectat 38 ‘punts de negres’ de la circulació en bicicleta que encapçala la cruïlla entre el Passeig Sant Joan i la Diagonal. A tot això, l’Ajuntament vol crear 192 quilòmetres més de carrils bici i arribar el 2018 a una xarxa de 308 quilòmetres. Cal ampliar la xarxa o millorar la seguretat?

    Amb l'objectiu de reduir la sinistralitat, la Síndica Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha fet una sèrie de recomanacions al govern d’Ada Colau. Es tracta de propostes polèmiques com ara crear una assegurança obligatòria a tercers, recuperar las matrícules per a les bicicletes o restringir els carrils de doble sentit. Creus que són mesures útils per reduir els accidents? Les bicicletes s’estan convertint en un problema? Com resoldries la convivència entre ciclistes, vehicles i vianants? Falten més carrils bici? Cal més educació viària? Què opines?

    Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14.00h.

  • Imagen de un atasco

    ENQUESTA

    Creus que els cotxes més contaminants han de pagar més?

    La nova llei de canvi climàtic que prepara la Generalitat de Catalunya preveu un nou impost per als cotxes més contaminants amb el que recaptarà uns 75 milions d’euros l’any. La mesura s’aplicarà a partir del 2018 als vehicles matriculats a Catalunya que hauran de pagar en funció del diòxid de carboni (CO2) que emetin. Els propietaris dels vehicles que produeixin més de 160 grams de CO2 per quilòmetre pagaran més de 80 euros l’any, mentre que quedaran exempts aquells que emetin menys de 120 grams.

    Es tracta d’una mesura pionera a Espanya que pretén incentivar canvis en el parc de vehicles i que els ciutadans apostin per vehicles més nets. Entre altres mesures, a més, es vol restringir el trànsit a l’àrea metropolitana de Barcelona i a les comarques del Vallès en dies de forta de pol·lució. Aquesta restricció afectarà especialment els vehicles més contaminants a les rondes barcelonines i a l’interior de la ciutat que no podran circular entre les 8h i les 20h si s'aprova una proposta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que, per tirar endavant, necessita el suport de la Generalitat i del govern municipal d’Ada Colau.

    Aquest veto de 12 hores, que s’aplicaria en episodis de màxima contaminació atmosfèrica, forma part d’un total de 33 mesures i un pressupost de 46 milions d’euros destinats a lluitar contra l’impacte ambiental del trànsit. En aquest sentit, la Generalitat ha convocat pel proper 24 de febrer una cimera al més alt nivell institucional per prendre decisions entre totes les administracions implicades. I tu, què opines? Veus justificat crear noves taxes econòmiques? Cal castigar el trànsit privat o és més important millorar abans el transport públic?

    Participai i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.