CONSUM

Com fer una reclamació de forma correcta

Amb la Esther Lorente, advocada experta en consum, hem après com hem de fer una reclamació i quins són els requisits que haurem de complir a partir de l’abril

Míriam Franch

Barcelona |

Amb l’entrada e vigor de la nova llei d’eficiència del servei de justícia, a partir de l’abril en matèria de consum serà un requisit imprescindible fer una reclamació prèvia abans de presentar una demanda i anar al jutjat.

Aquesta reclamació es pot fer a través d’una mediació o d’un arbitratge i es pot gestionar a través de la oficina del consumidor de l’ajuntament o a les oficines de l’Agència Catalana de Consum.

La Esther Lorente recomana sempre començar aquests procediments amb un mediador, però insisteix que a partir de l’abril serà obligatori haver fet aquesta reclamació prèvia que pot trigar a resoldre’s uns 3 mesos. Pot semblar molt de temps, però si pensem que una demanda pot trigar fins a 2 anys, potser ens val la pena arribar a un acord entre les parts.