EN BONES MANS, AMB CARLES AGUILAR

La calor pot agreujar els símptomes de la insuficiència venosa i empitjorar la percepció de la qualitat de vida

La insuficiència venosa és, juntament amb les alteracions visuals i dentals, una de les malalties més comunes freqüents a la població. Segons dades recents de STADA Health Report, un 50% de la població pateix algun símptoma d'insuficiència venosa durant l'estiu. Més de 6 de cada 10 dones i un 40% dels homes en pateixen. Carles Aguilar entrevista al Dr. Pablo Gallo, cap del Servei d'Angiologia i Cirurgià Vascular de l'Hospital Ruber Internacional de Madrid.

ESPORTS USA

Risacher, número 1 del Draft NBA’24

Amb el Santiago Tomasi, membre de l' equip de El Capologist, repassem l' actualitat de l 'NBA, l' NFL, la MLB, l' NHL, la NASCAR y la IndyCar

LA TERTULIA

La eurohora de la verdad

A la Brúixola del Radioestadio d' avui, amb el Jordi Mèlich i el Romàn Martínez, repassem l' actualitat del FCB, RM, Girona i RCDE

Investigació mèdica

Un programa de cribratge per detectar càncer de pulmó en una fase inicial

Un equip d’investigadors de l’Institut Oncològic Rosell Pangaea Oncology ha desenvolupat a l’Hospital Universitari General de Catalunya un programa de cribratge de càncer de pulmó. De moment, hi han passat una trentena de pacients i s’ha detectat un tumor en una etapa inicial.

CIENCIA

Detectar un trastorno bipolar a través de un análisis de sangre, cada vez más cerca

El Hospital Clínic de Barcelona ha llevado a cabo un estudio con 400 pacientes que ha demostrado que es posible diagnosticar trastorno bipolar a través de un simple análisis de sangre. Un avance que ya se está comercializando en Francia e Italia pero que aún no había llegado a España. En 'La Ciutat' hemos hablado con el doctor Eduard Vieta, jefe de Psiquiatría del Hospital Clínic.

[AUDIO EN CATALÁN]

DEBATE VERANIEGO

¿Es usted más de playa o más de piscina?

Como cada semana, abrimos el debate sobre temas trascendentales de la vida. Este viernes, nuestro compañero Lluís Soler pone en antena un dilema muy interesante para estas fechas: ¿Hay que ir a la playa o a la piscina? Lo cierto es que hay opiniones para todos los gustos. Hay quien detesta la arena de la playa y hay quien no soporta el cloro de la piscina.