la ciutat lleida

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

14/11/2024 09:11

Fomentar l'autonomia dels fills sense perdre la connexió emocional

En l'espai de famílies i criança de La Ciutat Lleida, seguim parlant sobre les dualitats que es presenten en aquesta etapa i avui fent referència a l'autonomia i la necessitat de protegir els fills Quan comencen a créixer, apareix el desig de veure’ls créixer autònoms, capaços de descobrir el món pel seu compte. Al mateix temps, però, hi ha una necessitat constant d’atenció i cura. En parlem amb l'Eva Juncà, mare i professora de Secundària, per veure de quina manera es pot aconseguir aquest equilibri.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

13/11/2024 14:50

La manca de manteniment del patrimoni es fa evident amb l'ensorrament d'una torre del Tossal de Moradilla

Aquest dimecres ens acompanya a La Ciutat Lleida Joan Ramon González, president de l'Associació Amics de la Seu Vella de Lleida. Recorrem els carrers del barri de Balàfia i ens aturem també en qüestions d'actualitat, d'una banda referides al barri amb la retirada de les plaques franquistes que hi havia en alguns edificis i de l'altra en referència al patrimoni, amb l'ensorrament que s'ha produit recentment d'una torre del Tossal de Moradilla, tal com ha compartit aquesta setmana Postureig de Lleida a les xarxes socials.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

13/11/2024 13:53

Maials celebra la 27a Fira de l’Oli Verd amb activitats culturals i gastronòmiques i garantint la venda d'oli per a tothom

Maials celebra aquest cap de setmana la 27a edició de la Fira de l'Oli Verd amb prop d'un centenar d'expositors de diversos sectors però amb l'eix conductor de l'oli com a protagonista. Durant el cap de setmana la Cooperativa farà jornades de portes obertes i també s'han programat diverses jornades tècniques per poder veure el procés d'elaboració de l'oli, des de l'arbre fins l'entrada a la Cooperativa. En parlem a La Ciutat Lleida amb l'alcalde de Maials, David Masot que també ens explica les accions de millora que s'estan duent a terme al municipi, centrades en part en la digitalització i l'accessibilitat comercial.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

12/11/2024 14:07

Ponts acull l'entrega dels distintius Slow Food Catalunya a 86 establiments compromesos amb l'alimentació sostenible

A l'espai de cuina i gastronomia de La Ciutat Lleida, el nostre xef de capçalera Gabriel Jové ens parla dels nous establiments que han passat a formar part de la xarxa Slow Food Catalunya d'acord amb l'entrega de distintius que s'ha fet aquest dilluns a Ponts, entre els quals en destaquen tres de les comarques de Lleida: Boixetes Can Manel (Vielha); All Negre (Montardit de Baix) i L'Era (Barruera). En aquesta setmana de reconeixements també s'ha actualitzat el llistat de Soletes, de la Guia Repsol i per acabar la secció ens parla dels caquis, un producte totalment de temporada.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

12/11/2024 13:38

Fèlix Larrosa destaca l'Operació Rambla, la transformació del Centre Històric i la renovació del mercat de Fleming com a projectes de creixement comercial i social de Lleida

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, destaca en declaracions a La Ciutat Lleida l'ambiciós pla de desenvolupament de la ciutat, que inclou projectes de millora en infraestructures, revitalització de mercats municipals com el de Fleming que s'ha presentat avui, la transformació del Centre Històric i l'Operació Rambla, que busca potenciar l'activitat comercial i social a la ciutat, a més del polígon de Torreblanca. A més Larrosa també ha fet referencia a la necessitat d'enfortir la seguretat i preparar la ciutat, en especial el barri de Cappont i altres punts menors, per fer front a futurs desafiaments climàtics.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

11/11/2024 14:18

Tertúlia esportiva: El Lleida, l'equip menys golejat de tota la categoria, continua líder

Arrenca la setmana a La Ciutat Lleida amb la Tertúlia Esportiva, amb David Bachiller i Miquel Àngel Poch. Parlem dels resultats esportius que han aconseguit els equips lleidatans. En bàsquet, el Hiopos Lleida ha pedut per un ajustat 100-99 en la seva visita a la pista del Baskonia, mentre el Robles ha guanyat el Viladecans 63-57. En futbol, el Lleida manté el lideratge provisional després de guanyar 3-0 al Camp d'Esports al Penya Esportiva i continua mantenint-se com l'equip menys golejat de tota la categoria. L'AEM ha empatat a zero davant el Cacereño i a Tercera Federació, Atlètic Lleida ha perdut 2-0 contra l'Hospitalet i el Mollerussa guanya 4-3 el Peralada. Pel que fa a hoquei, partit històric entre el Pons Lleida i el Lleidanet Alpìcat que acaba amb empat a 4. El Vila-sana continua intractable sumant dos victòries contra el Cerdanyola i el Mataró. En volei, el Rodi Balàfia guanya 3-1 el Reus i es col·loca líder del seu grup i el Lleida Handbol venç 33-27 l'OAR Gràcia.

PROGRAMA COMPLET DE LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

08/11/2024 14:38

La Ciutat Lleida 08/11/2024

Programa complet de La Ciutat Lleida, amb Núria Mora. Comencem amb els consells naturals del naturòpata Albert Rami que respon a les consultes que ens feu arribar, seguim amb l'agenda cultural d'aquest cap de setmana a les comarques de Lleida, coneixem els projectes de sostenibilitat i inclusió laboral amb que treballa l'empresa Translleida Missatgers - GLS Lleida i l'actualitat a les xarxes socials amb Postureig de Lleida.

ESPECTACLE

07/11/2024 14:53

ESPECTACLE

07/11/2024 14:53

El Circo del Miedo arriba aquest novembre a Lleida: terror, humor i adrenalina

Des del divendres 8 de novembre i fins al dia 17 el recinte firal de Les Firetes de Lleida acull l'espectacle més aterrador de l'any amb el Circo del Miedo, una proposta que combina el terror i l'humor en una experiència que promet ser inoblidable per al públic assistent, que també en serà protagonista. En coneixem més detalls parlant amb Ricardo Rossi.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

07/11/2024 14:22

Urbanisme, emergències i consciència del canvi climàtic, estratègies per prevenir els efectes devastadors de les inundacions

Les inundacions al País Valencià han posat en evidència els efectes del canvi climàtic i moltes altres qüestions que ara les administracions acceleren per reduir l'impacte de les inundacions en aquest context. Arran de la DANA es fa evident la necessitat d'implementar mesures d’urbanisme sostenible i manteniment de les infraestructures. Parlem amb l'ambientòleg Jordi Prats sobre la importància de protocols d'emergència i sensibilització ciutadana per adaptar-nos als fenòmens meteorològics extrems que cada vegada seran més freqüents.

ECONOMIX

07/11/2024 13:52

Els productes locals de Lleida conquereixen el Gastronòmic Fòrum de Barcelona

Aquesta setmana s’ha celebrat a Barcelona una nova edició del Gastronòmic Fòrum, una de les cites més importants al sector de la gastronomia, l'hostaleria i el foodservice. Un saló que durant tres dies ha reunit més de 350 expositors, entre els quals la Diputació de Lleida a través del Patronat de Promoció Econòmica, que un any més ha impulsat la participació del territori en aquest certamen on productors i xefs lleidatans han tornat a sorprendre el públic amb el millor de la gastronomia local i innovacions d’avantguarda. Amb més d’un centenar de productors i restauradors catalans, 34 dels quals de les nostres comarques. En parlem amb Jordi Verdú, diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica; Ricard Lega, tècnic del Patronat de Promoció Econòmica i també amb Enric Virgili, gestor de clients de Cadí Cooperativa; Neus Brenuy, directora de l'INS Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida i Enric Dalmau, president de la DOP Les Garrigues.