Nova onada de l'EGM

Onda Cero Catalunya tanca el 2012 amb més oients

Segons el darrer EGM, Onda Cero obté 171.000 oients a Catalunya i tanca la temporada amb un nou ascens d’audiència.

ondacero.es

Barcelona | 17.12.2012 13:36

Segons les dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM), Onda Cero a Catalunya incrementa la seva audiència fins els 171.000 oients diaris. A més, en aquesta onada de l’EGM, la tercera de 2012, l’emissora ha aconseguit una audiència acumulada, la que mesura la mitjana del darrer any, de 178.000 oients per als programes d’Onda Cero a Catalunya.

A Catalunya, el programa estrella de la cadena d’emissores Onda Cero, “Herrera en la Onda”, amb Carlos Herrera, ha obtingut 118.000 oients. “Julia en la Onda” amb Julia Otero ha crescut un 22% aconseguint 33.000 oients, mentre que “La Brújula” amb Carlos Alsina destaca amb 29.000 oients, i “Al Primer Toque”, amb Hector Fernández, en registra 24.000. Pel que fa a l’informatiu “Noticias Mediodía”,  Elena Gijón reuneix 11.000 oients.

Al conjunt d’Espanya, Onda Cero ha aconseguit els seus millors resultats en 11 anys en una tercera onada de l’EGM. L’emissora segueix reforçant la seva segona posició en el rànquing d’emissores a Espanya, amb 2.615.000 persones, 161.000 nous oients i un 6,6% més que els que tenia a finals de novembre de 2011.  “Herrera en la Onda” segueix per sobre dels dos milions de seguidors (2.061.000 oients); “Julia en la Onda” (511.000 oients) es el segon programa més escoltat de les tardes; “La Brújula” (538.000 oients) obté el millor EGM de la seva història en una tercera onada; i en esports, “Al Primer Toque” s’estrena amb Hector Fernández amb un total de 318.000 oients.

L’EGM d’aquest matí confirma la tendència a l’alça d’Onda Cero que consolida el seu quart lloc en el rànquing d’emissores generalistes a Catalunya i millora l’audiència de la majoria dels seus programes. El magazine dels migdies “La Ciutat”, amb Albert Lesan, obté 15.000 oients (12:30h-14h) i el programa “Els Imperdibles” (19h-20h) presentat per Llucià Ferrer suma 8.000 oients. El nou programa “Ronda Esportiva” (15h-16h), amb Albert Lesan i Albert Arranz, s’ha estrenat aquesta temporada amb 20.000 seguidors diaris, el millor registre d’aquesta franja horària en una tercera onada.

Un altre dada destacada, és l’increment d’audiència del programa de les matinades “Nits de ràdio” (1:30-6h) conduït per Carles Lamelo que suma 11.000 seguidors. La mateixa xifra d’oients registra també l’informatiu “Notícies Vespre”, que edita i presenta Robert Calvo de 20:30 a 21h amb un repàs a les principals notícies i protagonistes de l’actualitat catalana.

També obtenen una bona audiència els programes temàtics que s’emeten en la franja de 21 a 22h, amb 9.000 oients cada dia. Es tracta del nou programa econòmic dels dilluns, “Balanç” amb Víctor Bottini; el programa d’actualitat digital dels dimarts, “La Twitertulia” amb Xavier Vidal i Franc Carreras; l’espai d’entrevistes i debat polític dels dimecres, “La Brúixola” amb Xavier Casanovas; el magazine socio-cultural dels dijous, “Pont Barcelona-Madrid” amb Víctor Bottini; i el programa de viatges dels divendres, “Gente Viajera a Catalunya” presentat per Carles Lamelo i dirigit per Esther Eiros.

Els cap de setmana, destaquen la pujada de “En Bones Mans” amb Carles Aguilar, que ascendeix als 36.000 oients entre les dues edicions dels dissabtes i diumenges (de 7 a 8h del mati); i “L’Agenda” (dissabtes de 6 a 7h), presentat per Mònica Günther, amb 7.000 oients.