Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar, recoger datos estadísticos y mostrarle publicidad relevante. Si continúa navegando, está aceptando su uso. Puede obtener más información o cambiar la configuración en política de cookies.

Disfruta de la app de Onda Cero en tu móvil.

Nova onada de l'EGM (Estudi General de Mitjans)

Onda Cero Catalunya creix un 21% i s'acosta als 200.000 oients

Onda Cero és l’única emissora privada que puja a Catalunya i acaba el 2011 amb 14.000 oients més que fa un any.

Robert Calvo | Barcelona | Actualizado el 19/07/2018 a las 17:10 horas

196.000 oients se sumen cada dia a Onda Cero Catalunya

196.000 oients se sumen cada dia a Onda Cero Catalunya / Onda Cero

Segons les dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) que s’han conegut avui l’emissora ha aconseguit 196.000 oients, 34.000 més que l’onada anterior, el que equival a un increment del 21%. A més, la cadena tanca el 2011 amb 14.000 oients més a Catalunya que ara fa un any i aconsegueix els seus millors resultats d’audiència dels últims 6 anys. L’EGM confirma la tendència a l’alça d’Onda Cero que consolida el seu quart lloc en el rànquing d’emissores generalistes a Catalunya, en un context de descens general del consum de ràdios convencionals i en què la resta de les principals emissores han perdut oients en aquesta onada de l’EGM.

El programa “La Ciutat”, amb Albert Lesan, millora fins els 28.000 oients a la franja del migdia (12:30h-14h), consolidant-se com un dels espais amb més seguidors. El programa “Els Imperdibles” (19h-20h), la nova aposta de les tardes amb Llucià Ferrer, comença la seva primera temporada a Onda Cero amb 17.000 oients i confirma els bons resultats de l’emissora en aquest inici de la temporada 2011-12. Pel que fa als esports, el programa “Ona Esportiva” (15h-16h), amb Albert Arranz, puja fins els 10.000 oients, que converteixen l’espai en una de les referències esportives dels migdies.

De la seva banda, l’informatiu “Notícies Vespre”, que edita i presenta Robert Calvo a les 20:30h, guanya oients respecte a la mateixa onada de l’any passat i obté 13.000 oients.  També s’han estrenat amb bon peu els programes que s’emeten de dilluns a divendres, en la franja de 21h a 22h, amb 8.000 oients cada dia. Es tracta de la tertúlia esportiva “La Ronda” amb Albert Lesan, el programa d’actualitat digital “La Twitertulia” amb Xavier Vidal i Franc Carreras, l’espai d’entrevistes i debat polític “La Brúixola” amb Xavier Casanovas, el magazin “Pont Barcelona-Madrid” amb Víctor Bottini i el programa de viatges “Gente Viajera a Catalunya” amb Carles Lamelo. A les matinades de dilluns a divendres, el programa “Nits de ràdio”, que també condueix Carles Lamelo, s’ha estrenat aquest setembre amb 5.000 seguidors, segons l’EGM.

Pel que fa als caps de setmana, destaquen amb 21.000 oients, respectivament, el nou programa “Boira” amb Àlex Garcia, les nits de dissabtes i diumenges, i “Temps de luxe”,  amb Isaac Martin i Fernando de Páramo, que aquesta temporada s’emet els dissabtes a la nit. El programa de salut i consum “En bones mans”, els dissabtes, amb Carles Aguilar, suma 10.000 oients en les seves dues edicions de matí i tarda, a les 7h i 16h respectivament. De la seva banda, el programa “L’Agenda”, que presenta Mònica Günther els diumenges de 7h a 8h ha registrat 7.000 oients.

A Catalunya, el programa estrella de la cadena, “Herrera en la Onda”, amb Carlos Herrera, obté un dels seus millors registres amb 144.000 oients, 17.000 més que l’onada anterior. “Julia en la Onda” amb Julia Otero, aconsegueix 38.000 oients; “La Brújula” amb Carlos Alsina, 31.000 oients; i “Al Primer Toque” amb Ángel Rodríguez, puja fins els 21.000.

Al conjunt d’Espanya, Onda Cero és la cadena privada que més ha crescut durant l’any 2011. L’emissora segueix augmentant la seva audiència, i reforça la seva segona posició en el rànquing, amb 2.454.000 oients, 131.000  més que ara fa un any, és a dir, un 5,6% més d’audiència. Es la millor tercera onada d’Onda Cero des de 2001 i supera en gairebé set cents mil oients a la tercera opció (RNE) i en quasi un milió a la quarta (Cope). Destaca la pujada experimentada per la cadena en els seus principals programes: “Herrera en la Onda”, “Julia en la Onda”, “La Brújula”, “Al Primer Toque” i “Te doy mi palabra”.