Rússia ja té a punt la primera vacuna contra la Covid19. L’ha registrat en un temps rècords, avançant-se a la resta de països que també hi treballen i que sembla la cursa especial del segle XXI.
Podcast complet de La Ciutat d’estiu amb Marc Navarro i María Gómez. Avui parlem de la vacuna que ha registrat Rússia amb l’investigador Joaquim Segalés de l’IRTA. Amb la música i el Lluís Soler viatjarem fins a Cuba. Parlem de racisme amb la mestra Carla Tanganelli i el conte “Leila” que ha escrit la Míriam Hatibi juntament amb la Marian Ben-Arab.
La Laura Moré té 23 i, des d’en fa tres, pateix un càncer. Se li ha reproduït diverses vegades, l’última aquest mes de febrer. Per fer front a les despeses que suposa la malaltia, la Laura ha posat en marxa un compte d’Instagram
Podcast complet de La Ciutat d’estiu amb Marc Navarro i María Gómez. Avui parlem de les llàgrimes de Sant Llorenç, on i com es poden veure i del Centre de Visitants del Parc Astronòmic de les Muntanyes de Prades. Parlem amb Laura Moré del seu projecte La Falguera, un espai on compartir reflexions sobre el càncer. Amb el Jaume Mas coneixem tres noves propostes de sèries d’humor.
La regulació dels preus del lloguer a Catalunya és una de les carpetes que el Parlament haurà d’enllestir a partir del setembre, si el calendari electoral ho permet
Podcast complet de La Ciutat d’estiu amb Marc Navarro i María Gómez. Hem entrevistat l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, coincidint amb l’inici de la prova pilot per buscar persones asimptomàtiques a la co-capital del Vallès Occidental. Una vintena científics reclamen una auditoria externa i independent per detectar les errades que s’han comès a Espanya en la lluita contra la covid. N’hem parlat amb un dels signants, l’Alex Arenas, físic de la URV. Amb l’Edu Oliva, hem descobert una plataforma que, a través del Big Data, preveu possibles rebrots i evitar el col·lapse hospitalari. S’ha posat en marxa a Mèxic, però és un model exportable arreu del món. La Georgina Boixereu ha recorregut les terrasses del barri del Born de Barcelona, per veure com sobreviu a la pandèmia aquesta zona tan turística.
Des de l’inici de la pandèmia, més de 700.000 persones s’han acollit a un ERTO a Catalunya. Al conjunt de l’Estat, la xifra s’eleva a 4 milions. I això que és un salvavides per a moltes famílies per aquest any pot ser un maldecap l’any que ve, quan comenci la campanya de la renda.
Catalunya ha registrat 865 nous positius de covid en les últimes 24 hores, un xifra lleugerament inferior al dia anterior. També ha sumat 11 morts. La situació que més preocupa ara és al Vallès Occidental on s’estan fent testos massius a la població
Podcast complet de La Ciutat d’estiu amb Marc Navarro i María Gómez. Parlem de com estan els rebrots i la taxa de contagis a diferents zones de Catalunya amb l’investigador del BIOCOMSC de la UPC, l’Enric Álvarez. La censura, el tema del cara a cara intergeneracional. El xef Jordi Rey ens porta receptes fresques per combatre aquesta calor. Avui, un hummus de remolatxa.
Primer dia de dol a Beirut després de les dues explosions al port de la ciutat que han deixat més de 100 morts i més de 4.000 ferits, segons la Creu Roja libanesa.