diputació de lleida

ECONOMIX

29/05/2025 13:35

'La cuina de Lleida’ posa en valor la tradició gastronòmica del territori amb receptes i productes locals amb Gust de Lleida

En aquesta edició de l’Economix, l'espai d'Emprenedoria i Empresa del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, parlem de gastronomia, territori i identitat a partir del llibre “La cuina de Lleida”, del gastrònom Jaume Fàbrega, una obra que reivindica les receptes tradicionals de Ponent, la Vall d'Aran i la Franja i el valor dels productes locals amb el segell Gust de Lleida. El llibre s'ha presentat recentment en un acte que també va comptar amb un tast gastronòmic amb productes i elaboradors de Gust de Lleida. En parlem amb Jordi Verdú, vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.; Jaume Fàbrega, autor del llibre; Montse Freixa, cuinera i sommelier, encarregada del tast gastronòmic a la presentació; Xavier Ramon, cofundador de la cervesera social i sostenible Brebel i Xavi Nogué, productor de vins ancestrals i olis ecològics al celler Macameu.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

27/05/2025 13:35

Sort acull el segon Congrés Català del Repoblament, que vol dotar els petits municipis d’eines per frenar el despoblament

Els dies 5 i 6 de juny, Sort es convertirà en el punt neuràlgic del debat sobre el futur del món rural amb la celebració del segon Congrés Català de Repoblament, una trobada impulsada per la Diputació de Lleida per fer front a un dels grans reptes del país: com revertir el despoblament i garantir serveis essencials als municipis petits. A La Ciutat Lleida n’hem parlat amb Agustí Jiménez, vicepresident de la Diputació que ha destacat que aquest congrés vol ser una eina útil per a tècnics, alcaldes i alcaldesses, amb accions concretes i replicables, i amb una clara voluntat de passar del diagnòstic a l’acció. Habitatge, connectivitat, serveis bàsics i cooperació intermunicipal són alguns dels grans eixos que centraran aquesta nova edició.

ECONOMIX

20/05/2025 13:34

Més de 200 alumnes de Lleida converteixen la bioeconomia en cinema per imaginar un futur sostenible

A La Ciutat Lleida tenim una nova edició de l’Economix, l’espai dedicat a l’emprenedoria i l’empresa del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida. Avui posem el focus en una iniciativa que uneix innovació, educació i sostenibilitat i parlem de la gala “Munta’t la teva pel·lícula de bioeconomia”, que enguany ha celebrat la seva tercera edició a l’aeroport de Lleida-Alguaire. Més de 200 alumnes d'11 escoles de les comarques de Lleida hi han participat amb curtmetratges creatius que exploren el concepte de bioeconomia. Per conèixer-ne tots els detalls, avui ens acompanyen Jordi Verdú, vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica; Olga Fuertes, responsable dels Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials de Lleida; Pietat Picó, professora de l’Escola Sol Ixent de Corbins —guanyadora del premi a la millor pel·lícula—; i també dos dels participants d’aquest projecte, en representació de la resta d'alumnes: la Laia Vilamajó Camat i en Cesc Florejachs Tarroch, alumnes de 5è i 6è de primària de l'Escola Sol Ixent de Corbins.

ECONOMIX

24/04/2025 13:48

Vols fer créixer el teu negoci? Inscripcions obertes del programa Impulsa’t per consolidar empreses de nova creació de Lleida

Avui a l'Economix, l'espai d’Emprenedoria i Empresa del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, posem el focus en una iniciativa que ha esdevingut fonamental per al creixement i la consolidació de projectes empresarials al nostre territori: el programa Impulsa’t, que té les inscripcions obertes fins el 30 d'abril per participar en la quarta edició. Parlarem del balanç fins ara, dels reptes de futur i de com aquest programa es connecta amb la promoció del producte local a través de la marca Gust de Lleida. Ens acompanyen Jordi Verdú, diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica; Lídia Mor, tècnica responsable del programa Impulsa't; Yolanda Tarango, mentora experta en gestió d’equips; i Rubén Ruiz, emprenedor que ha viscut en primera persona l’experiència d’aquest programa amb el seu projecte de brous funcionals HUMA Slow Broth.

LA CIUTAT LLEIDA, AMB NÚRIA MORA

26/03/2025 13:22

Al poble hi ha de tot: Nou micropobles del Segrià estrenen un servei pioner de venda per potenciar el comerç i frenar el despoblament

A La Ciutat Lleida parlem d'una iniciativa pionera que s'ha presentat aquest matí a Sarroca de Lleida. Es tracta de la campanya "Al poble hi ha tot", que amb el suport de la Diputació de Lleida, vol impulsar el comerç local als micropobles del Segrià mitjançant una xarxa comercial compartida, a través un projecte que uneix productors i botigues d'Alcanó, Almatret, Aspa, Llardecans, Montoliu de Lleida, Sarroca de Lleida, Sunyer, Torre-serona i Torrebesses, per facilitar la venda de productes de proximitat a través d’una plataforma en línia i punts de venda físics. Els clients poden comprar des de les botigues del seu poble amb una tauleta o a través d’una aplicació, amb l’objectiu de reforçar el teixit comercial i lluitar contra el despoblament. Per conèixer més detalls, en parlem amb Eduard Murgó, alcalde de Montoliu de Lleida i portaveu de l’Agrupació de Micropobles del Segrià.

ECONOMIX

06/03/2025 13:53

Gust de Lleida, la nova marca alimentària que agrupa els 650 productors del territori

A l'Economix d'aquesta setmana, l'espai d'emprenedoria i empresa del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida parlem de la nova marca alimentària que representarà els 650 productors que hi ha al territori: Gust de Lleida. Sota aquest paraigua es potenciarà els productes locals amb aquest segell de distinció que suposa un pas endavant per unificar i reforçar la identitat gastronòmica de les comarques de Lleida. En parlem amb Jordi Verdú, diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida i amb Enric Dalmau, president de la DOP Les Garrigues.

ECONOMIX

20/02/2025 13:45

L'Agenda Compartida impulsa la transformació econòmica de Lleida, Pirineu i Aran potenciant la formació i el mercat laboral

Avui a l'espai Economix, els minuts que dediquem a l'emprenedoria i l'empresa del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, parlarem d’una iniciativa clau per al desenvolupament econòmic del nostre territori: l’Agenda Compartida ‘Lleida, Terra d’Oportunitats’. Un projecte impulsat per la Diputació de Lleida per transformar l’economia del territori i frenar el despoblament. Per parlar-ne, tenim avui amb nosaltres la Gemma Sanvisens i el Manel Martínez, tècnics de l’Oficina Tècnica de Transformació Econòmica de les Terres de Lleida, Pirineu i Aran de la Diputació de Lleida, i l'Esther Pagano, gerent de la COELL, organització que forma part del G10, l'Agenda Compartida, que impulsa projectes com el Fem Sectors, iniciativa vinculada a potenciar la connexió entre els estudis professionals i les necessitats del mercat laboral.

ECONOMIX

23/01/2025 13:45

ECONOMIX

23/01/2025 13:45

El patrimoni gastronòmic de Lleida, la tradició i la innovació es posen en valor a la Fira de l'Oli de les Garrigues

Aquesta setmana a l'Economix fem balanç de la 28a edició de la Fira de l'Oli de Qualitat Verge Extra i les Garrigues que s'ha celebrat a Les Borges Blanques del 17 al 19 de gener, amb una cinquantena de productors i elaboradors de les comarques de Lleida. La Fira de l'Oli obre el calendari d'esdeveniments firals a Lleida, i també ha servit per presentar la Guia de Fires, començar els actes dels 50 anys de la DOP Garrigues i promocionar el patrimoni gastronòmic a través de l'estand "Aliments del Territori". En parlem amb Ramon Boixadera, director del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida i també amb Alba Penella, del celler Matallonga de Fulleda; Ivan Caelles d'Olea Drinks i Montse Sòria, d'El Raig d'Arbeca.

ECONOMIX

09/01/2025 14:46

Reempresa tanca el 2024 amb 44 casos d’èxit a les comarques de Lleida, garantint la continuïtat de negocis locals

A l'Economix d'aquesta setmana, l’espai d’emprenedoria del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, fem balanç del programa Reempresa 2024, que ha permès la continuïtat de 44 negocis a les comarques lleidatanes, amb tot el que suposa no només per l'economia del territori sinó també pel manteniment de llocs de treball i l'impacte que té en les seves àrees d'influència. Parlem també de la primera edició dels Premis Reempresa, que reconeixen la tasca dels consells comarcals en el suport al teixit empresarial local i que ha recaigut en el Consell Comarcal del Pallars Jussà. En parlem de tot plegat amb Marta Aguilar, delegada de Reempresa a Lleida; Josep Maria Tarrat, responsable de l'àrea de dinamització econòmica del Consell Comarcal del Pallars Jussà i del Punt d'Atenció GlobaLleida del Jussà i amb Lídia Mor, tècnica del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.

ECONOMIX

19/12/2024 13:45

Jordi Verdú: "El 2024 ha estat un any clau per al Patronat de Promoció Econòmica per transformar Lleida en una terra d’oportunitats"

El Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida ha viscut un 2024 clau en la transformació econòmica del territori, amb accions destacades en àmbits com la digitalització de petites empreses, el foment de l’economia verda i circular, i la promoció de Lleida com una terra d’oportunitats. Iniciatives com l’Oficina Acelera Pyme Rural, el suport a fires locals i internacionals, i el programa de biopolígons industrials han permès dinamitzar l’economia i combatre reptes com el despoblament. A l’Economix d’aquest dijous fem tancament i balanç d’aquest any, amb la mirada també posada al 2025. En parlem amb Jordi Verdú, diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.