EL PROGRAMA DE SALUT, EDUCACIÓ SANITÀRIA I QUALITAT DE VIDA D’ONDA CERO CATALUNYA

En Bones Mans 21/5/2023

Programa complet En Bones Mans, amb Carles Aguilar. El Baròmetre del dolor crònic a Espanya s'ha dut a terme a través de 7.058 entrevistes a residents de tot el territori nacional entre els 18 i els 85 anys, analitza la situació de l'impacte del dolor crònic i revela que aquesta malaltia compta amb una presència elevada al nostre país, afectant un 25,9% de la població adulta, fet que suposa més de 9 milions de persones. En relació al sexe, les dones presenten una major prevalença de la malaltia (30,5%) respecte als homes (21,3%). Ho comentem amb la Dra. Inmaculada Failde, Directora de l'Observatori del Dolor, Especialista i catedràtica a Medicina Preventiva i Salut Pública.

El Dia Mundial de l’Asma té l’objectiu d’informar i conscienciar sobre una malaltia que afecta a milions de persones a tot el món i crear consciència sobre l’asma i ensenyar a les persones què s’ha de fer davant un atac de crisi. Encara que l'asma no es pot curar, és possible controlar-lo i reduir els atacs o crisis, també anomenats episodis o exacerbacions. Entrevistem la Dra. Astrid Crespo, Pneumòloga de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona.

L'endometriosi és un trastorn sovint dolorós en què el teixit similar al teixit que normalment recobreix l'interior de l'úter (l'endometri) creix fora de l'úter. L'endometriosi afecta més comunament els ovaris, les trompes de Fal·lopi i el teixit que recobreix la pelvis. És poc freqüent que el teixit similar a l'endometri es trobi més enllà de la zona on hi ha els òrgans pèlvics. Ens ho explica el Dr. Josep Just, Assessor Mèdic d'En Bones Mans.

L'obesitat constitueix una de les malalties amb més prevalença als països occidentals i sens dubte es convertirà en l'epidèmia del segle xxi, ja que si considerem sobrepès o obesitat grau I quan l'índex de massa corporal (IMC) és superior a 25 kg/ m2, la major part dels països europeus occidentals presenta una prevalença al voltant del 30% i els EUA superior al 35%. Sabem que l'obesitat s'associa a factors de risc cardiovascular com hipertensió arterial, intolerància als hidrats de carboni, diabetis mellitus tipus 2, dislipèmia i arteriosclerosi i hiperuricèmia i gota. Ho comenta el Dr. José Abellán, Director de la Càtedra de Risc Cardiovascular de la Universitat Catòlica de Múrcia i President de la Societat Murciana d'Hipertensió Arterial i Risc Cardiovascular.

La majoria de les activitats clíniques tenen risc inherent i una gran quantitat d'efectes adversos estan relacionats amb la presència d'una infecció desenvolupada a l'hospital. La inserció de catèters per administrar medicaments, productes sanguinis, nutrients o fluids està relacionada amb la complicació coneguda com a Bacterièmia Relacionada amb Catèter (BRC). Molts hospitals ja tenen equips d'infusió i accés venós (EIAV), en una estratègia conjunta per aconseguir l'excel·lència hospitalària. Els EIAV són equips d'infermers experts en competències d'inserció i manteniment de catèters intravasculars perifèrics i centrals. Comptar amb procediments estandarditzats entre els professionals sanitaris especialitzats en catèters contribueix a assegurar una bona activitat per part dels experts i promoure la seguretat del pacient. Carles Aguilar entrevista a Alicia Fernández, Infermera de l´Equip d´Infusió i Accés Vascular de l´Hospital Clínic de Barcelona

EL PROGRAMA DE VIATGES D’ONDA CERO

Gente Viajera Catalunya 20/05/2023

Podcast complet del programa Gente Viajera Catalunya amb Carles Lamelo. Avui descobrim les propostes d’enoturisme a la DO Alella, visitem la mítica Casa Vicens de Barcelona, entrevistem al músic i impulsor de la cultura gospel a Catalunya, Moisès Sala i els proposem un recorregut per la història de Barcelona amb Joan de Déu Prats.

NITS DE RÀDIO, AMB DAVID CERVELLÓ

Nits de Ràdio 20/05/2023

Programa complet de Nits de Ràdio, amb David Cervelló..

Fem una mirada a la cartellera amb en Pablo Mérida. Aquesta setmana arriba una nova, que no darrera, entrega de "Fast and Furious" la desena part.

A la secció d'història, Òscar Gonzàlez parla amb Imma Muxella, que ens relaten la vida i obra de Carlo Maria Cipolla.

NITS DE RÀDIO, AMB DAVID CERVELLÓ

Nits de Ràdio 19/05/2023

Programa complet de Nits de Ràdio, amb David Cervelló..

Amb Dani Martin analitzem el món de la tecnologia, aplicacions i dels videojocs. Aquesta setmana especial "The legend of Zelda: Tears of the kingdom"

Els tribuneros Marc Gelabert i Sergi Porcel ja no poden imaginar un món sense paddle

La llet materna és font de vida per als nadons, però no tots en poden gaudir. Per aquest motiu existeixen els Bancs de Llet Materna. En el seu reportatge, l'Eva Albiol descobreix el seu funcionament.

Amb Francesc Fortea analitzem el món "friki" en aquesta ocasió amb els "Guardianes de la Galaxia"

LA CIUTAT, AMB MÍRIAM FRANCH

La Ciutat 19/05/2023

Podcast del programa complet de La Ciutat amb Míriam Franch

LES NOTÍCIES DE CATALUNYA A ONDA CERO

Notícies migdia 19/05/2023

Torna a escoltar 'Notícies migdia' d'Onda Cero Catalunya, amb Montse Valls.

LA BRÚIXOLA, AMB GABRIEL FIGUEREDO

La Brúixola 18/05/23

Avui a 'La Brúixola' expliquem les diverses propostes dels candidats a l'alcaldia de Barcelona. En matèria d'infraestructures i mobilitat, el PSC planteja soterrar les rondes de la ciutat; Esquerra proposa fer un tercer túnel per a Rodalies, i Valents es compromet a eliminar els carrils bici de les artèries de la ciutat. Els comuns, per la seva banda, volen impulsar una òptica municipal per proporcionar ulleres i lents de contacte gratuïtes a vint mil persones vulnerables. En matèria de seguretat, el PP ha defensat una regidoria per lluitar contra l'ocupació il·legal i Trias per Barcelona vol frenar els clubs de cànnabis i els narcopisos. Seguim en directe la visita del líder de la formació blava, Alberto Núñez Feijóo, a la capital catalana. En la nostra ronda d'entrevistes a alcaldes i alcaldables de diverses ciutats de Catalunya, avui parlem amb el candidat del PSC a Badalona, Rubén Guijarro que també ha estat l'alcalde durant el darrer any i mig després d'una moció de censura a Xavier Garcia Albiol. En un altre ordre de qüestions, cinc mil professors amb més de set anys d'experiència s'haurien quedat sense poder estabilitzar la seva plaça, segons dades de la Plataforma d'Interines Docents de Catalunya. L'entitat ha anunciat que portarà a la justícia europea el Concurs de Mèrits del Departament d'Educació, ja que considera que s'han produït diverses anomalies. Pel que fa a la sequera, la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre preveu que la meitat de les conques estaran en estat d'emergència. Des de l'Associació Empresarial de Fruita de Catalunya alerten que els arbres necessiten entre tres i quatre regs per poder sobreviure i asseguren que ja hi ha finques d'arbres fruiters regats pel canal d'Urgell que donen per perduda la totalitat de la seva collita. Avui, analitzem tota l'actualitat política amb el consultor financer Jordi Bayer i el professor de ciència política de la UAB, Gabriel Colomé.