Aquest dimarts al matí, els serveis d’emergència han localitzat els cossos sense vida de dos joves de 22 i 24 anys, veïns de l’Hospitalet de Llobregat, que havien desaparegut la nit anterior mentre es banyaven a la platgeta de Camarasa, a la comarca de la Noguera.
L’operatiu de recerca, activat dilluns a la nit després de rebre l’avís d’emergència a les 20:30 h, ha comptat amb la participació de 75 efectius dels Bombers de la Generalitat i dels Mossos d’Esquadra. Els cossos han estat localitzats aquest matí a uns 80 metres del punt on van ser vistos per darrera vegada.
Durant l’incident, els dos altres joves que formaven part del mateix grup van quedar atrapats a la riba dreta del riu i van ser rescatats pels Bombers en una actuació coordinada i ràpida.
Una zona perillosa
L’alcaldessa de Camarasa, Elisabet Lizaso, ha expressat el seu condol a les famílies i ha recordat que, tot i que el bany està permès en aquest tram del riu, la zona disposa de senyalització específica que adverteix del risc existent. “És fonamental reforçar la consciència col·lectiva sobre la seguretat en entorns naturals”, ha afirmat.
Des de l’Ajuntament de Camarasa i els serveis d’emergència, es fa una crida a la responsabilitat i a la màxima precaució en espais fluvials, especialment durant els mesos d’estiu, quan l’afluència de visitants augmenta considerablement.

