ACTUALITAT

Els plàstics ocults, temàtica principal de la campanya ‘Juliol sense plàstics’ d’enguany

A ‘La Ciutat’ parlem amb la Fundació Rezero, que participa a la campanya ‘Juliol sense plàstics’ amb diverses iniciatives

Míriam Franch

Barcelona |

La presència de plàstics ocults en productes quotidians és la temàtica principal de la campanya ‘Juliol sense plàstics’, que els darrers anys ha arribat a més de 100 milions de persones d’arreu del món.

Plàstics amagats en productes diaris

Des de la Fundació Rezero, que promou una societat més justa, saludable i lliure de residus i tòxics, enguany volen incidir molt en aquest aspecte i conscienciar sobre els productes del dia a dia en què es troben aquests plàstics que no es veuen a simple vista. Rosa Garcia, directora de la fundació, comenta que els casos més comuns són les tovalloletes, les compreses i les burilles de tabac, però també moltes peces de roba.

Un nou marc normatiu

Una de les reclamacions de la Fundació Rezero és que les empreses que posen a la venda aquests productes amb plàstics ocults assumeixin la seva part de culpa i que “no sempre es culpabilitzi als consumidors”. És per això que reivindiquen que es creï un marc normatiu per part de les institucions per reduir aquesta presència de plàstics.