EL PROGRAMA DE SALUT, EDUCACIÓ SANITÀRIA I QUALITAT DE VIDA D’ONDA CERO CATALUNYA

En Bones Mans 25/04/2021

Podcast complet de el programa "En Bones Mans, amb Carles Aguilar". Ara que ve el bon temps i que, tot i les restriccions per la pandèmia, es tornen a programar alguns concerts i festivals en el nostre país de cara a l’estiu, volem dedicar l’espai de consum a parlar d’una pràctica cada cop més habitual, però que en ocasions, si no tenim en compte les precaucions necessàries, ens pot portar algun ensurt: parlem de la compra per internet d’entrades per a espectacles. Parlem amb la directora de l’Agència Carles Aguilar parla amb la Montserrat Ribera, directora de l’Agència Catalana del Consum, per fer una valoració de tota aquesta tasca.

Els rumors sobre el càncer colorectal perjudiquen el diagnòstic precoç d'aquesta malaltia, segons denuncien les organitzacions implicades en la campanya de conscienciació #CáncerdeColonSinBulos, que ha llançat amb motiu del Dia Mundial per a la Prevenció de el Càncer de Colon. Aquesta iniciativa ha estat impulsada per l'Institut #SaludsinBulos, l'Aliança per a la Prevenció de el Càncer de Colon i Europa Colon i l'objectiu principal és sensibilitzar la població sobre la importància de recórrer a informació veraç per prevenir una patologia tan prevalent com el càncer colorectal que, segons dades de l'Associació Espanyola contra el Càncer, va constituir el 15% de tots els tumors diagnosticats a Espanya el 2020. Carles Aguilar parla amb Luis Miguel de la Fuente, President d'Europa Colon sobre el decàleg de Mites sobre el Càncer Colorectal

L'especialista en infectologia no només tracta al pacient amb Covid 19. El seu treball va més enllà i tracta a pacients amb infeccions greus (víriques, bacterianes, fúngiques) que precisen ingrés hospitalari. En els minuts d’Angelini Pharma Espanya parlem de les malalties infeccioses. En l'època COVID s'ha parlat molt d’infectologia, però aquesta especialitat va molt més enllà del coronavirus. Per tant, l’abordem en profunditat. L'especialista en infectologia no només tracta al pacient amb Covid 19. El seu treball va més enllà i tracta a pacients amb infeccions greus (víriques, bacterianes, fúngiques) que precisen ingrés hospitalari. Moltes d'aquestes infeccions requereixen tractaments llargs i seguiment mèdic. El Dr. Juan Pablo Horcajada, Cap de Servei de Malalties Infeccioses i Coordinador Covid de l'Hospital de la Mar de Barcelona, ens explica com s'han organitzat els serveis de malalties infeccioses pel maneig dels pacients amb infeccions greus (Covid i No-Covid) durant la pandèmia. No oblidem parlar de les infeccions bacterianes greus i de com ha canviat el maneig del pacient amb infeccions bacterianes durant la pandèmia. Cloguem parlant de l'ús racional d'antibiòtics en pacients Covid 19 per prevenir el desenvolupament de resistències i de si l'ús excessiu o inadequat de tractaments antibiòtics en el context de pandèmia podrien facilitar el desenvolupament de bacteris resistents.

Per cloure el programa parlem sobre cirurgia de genoll, traumatologia avançada i teràpies regeneratives amb el Dr. Joaquin cabot, el Dr. Jaume Llort i el Dr. Sergio Celi del Grup Cabot. Especialitzats en artroscòpia, artroplàsties i recanvi protèsic, cirurgia MIS (Minival Invasive Surgery), per oferir el millor resultat per a cada problema. Quan es pot evitar la cirurgia, s'ofereixen teràpies regeneratives que inclouen factors de creixement, cèl·lules mare, ozonoteràpia i proloterapia. Sempre a l'avantguarda, també s'ofereix una cirurgia ambulatòria sense ingrés, simple i poc agressiva per tractar galindons (hàl·lux valgus), metatarsàlgia o dolor a la planta de el peu, Neuroma de Morton, etc. Més de 25 anys d'experiència hospitalària avalen l'equip d'especialistes en COT (Cirurgia ortopèdica i traumatologia) i d'infermeria amb l'objectiu d'oferir una solució als problemes de dolor i limitació articular, de la forma més segura, efectiva i menys traumàtica, sempre amb la tècnica més adequada per a cada persona.

EL PROGRAMA DE VIATGES D’ONDA CERO

Gente Viajera Catalunya 24/04/2021

Podcast complet del programa Gente Viajera Catalunya, amb Carles Lamelo. Aquesta setmana a Gente Viajera Catalunya repassem la situació de les restriccions a la comunitat després de l’anunci per part del Procicat de la suspensió del confinament comarcal. Entrevistem l’alcalde de Salou i president del Patronat de Turisme, Pere Granados, perquè ens expliqui com es prepara el municipi per a l’obertura de la temporada d’estiu, amb la gastronomia i els protocols anti-covid com a protagonistes.

Al nostre espai de grans viatgers entrevistem al fotoperiodista i escriptor Jordi Esteva.

NITS DE RÀDIO, AMB DAVID CERVELLÓ

Favorits pels Oscars 2021

A la secció de història, Òscar González entrevista Andrés Trapiello que ens mostra el seu retrat de la capital amb el llibre "Madrid"

NITS DE RÀDIO, AMB DAVID CERVELLÓ

Nits de Ràdio 24/04/2021

Podcast complet de Nits de Ràdio, amb David Cervelló..

Comentem les estrenes cinematogràfiques de la setmana amb Pablo Mérida. Resumim el més destacat del BCN Film fest i fem la tradicional "porra" dels Oscars que es premiaran aquest mateix cap de setmana.

A la secció de història, Òscar González entrevista Manuel Viera que ens parla de la seva publicació "El imaginario español en las Exposiciones Universales del siglo XIX: Exotismo y modernidad"

Dani Arguimbau ens explica, a la seva columna, què faria "si ell fos..." en aquest cas, dissenyador gràfic

EL PROGRAMA D'ESPORTS D´ONDA CERO CATALUNYA

El FCB del 5-2 al Getafe guanyarà a Villarreal?

Al Ona Esportiva, amb el Moisés Llorens i l' Alberto R.Barbero, analitzem el 5-2 del FCB al Getafe d' anit al Camp Nou i la prèvia de la trentadosena jornada de Lliga a Primera Divisió, amb atenció especial als partits Villarreal-FCB i RM-Betis.

EL PROGRAMA D¨ESPORTS D´ONDA CERO CATALUNYA

Ona Esportiva 23/04/2021

Al Ona Esportiva, amb el Moisés Llorens i l' Alberto R.Barbero, analitzem el 5-2 del FCB al Getafe d' anit al Camp Nou i la prèvia de la trentadosena jornada de Lliga a Primera Divisió, amb atenció especial als partits Villarreal-FCB i RM-Betis.

LES HISTÒRIES DE LA VIDA

La Brúixola 23/04/2021

Podcast del programa complet de La Brúixola amb Robert Calvo. En aquest programa de Sant Jordi hem berenat amb el darrer Premi Social de la Fundació Princesa de Girona, Ousman Umar. En actualitat parlem de com tanquen la jornada de Sant Jordi el Gremi de Floristes de Catalunya i el Gremi de Llibreters de Catalunya. Acabem la setmana amb les recomanacions de sèries amb temàtica de Sant Jordi amb en Jaume Mas. I el punt i final el posa en Guillem Cabeza amb el 'Concurs de l'any'.