Volver a autores
Robert Calvo

Robert Calvo

Periodista en Onda Cero Catalunya

Forma parte de la plantilla de Onda Cero desde 2004. Sus primeros pasos en esta emisora los dio en el programa Gente Viajera. Más tarde, desarrolló buena parte de su carrera en Onda Cero en la redacción de informativos como redactor. Después se convirtió en editor y presentador del informativo diario 'Notícies vespre', que acabó derivando en el programa 'La Brúixola'. Durante un periodo de tiempo fue un espacio informativo para acabar siendo finalmente un magacín. A día de hoy, acompaña cada día a la audiencia de 'La Ciutat' (Más de Uno Cataluña) junto a Miriam Franch.

EL BERENAR DE LA BRÚIXOLA

Christian Santana ens porta Nova Orleans per a jugar ‘La partida’

Aquest escriptor canari ens proposa una novel·la negra amb aires de Shakespeare i que té una trama trepidant que transcorre entre la ciutat de Nova Orleans i Escòcia. ‘La partida’ (Mercurio Editorial) manté el misteri fins al final amb uns personatges dibuixats amb perfecció i que no són els tradicionals guanyadors de la vida.

EL BERENAR DE LA BRÚIXOLA

Juana Cortés dibuixa els darrers anys d’ETA al llibre ‘Los ausentes’

Amb aquesta novel·la que edita Espasa, Juana Cortés pretén dibuixar els darrers temps d’activitat armada de la banda terrorista que va marcar la història d’Espanya durant dècades. L’autora intenta analitzar els fets de l’equidistància, però recordant com de durs van ser els segrestos perpetrats per ETA.

EL BERENAR DE LA BRÚIXOLA

José Antonio Maldonado és història de la tele i de la meteorologia

Quan la televisió va començar a emetre a Espanya, al 1956, Mariano Medina va ser el primer home del temps que va enfrontar-se a les càmeres i al pronòstic del temps. Aquell home dibuixava els símbols i les isòbares sobre una pissarra, però temps després la tecnologia va canviar-ho tot. I a la dècada dels 80 del segle passat va aterrar a TVE José Antonio Maldonado, que va revolucionar la manera d’explicar aquesta informació.

EL BERENAR DE LA BRÚIXOLA

Javier Ruescas explica noves aventures a través dels audiollibres

Aquest jove escriptor ja fa temps que assaboreix l’èxit editorial amb la seva trilogia ‘Cuentos de Bereth’. Però durant el confinament per culpa de la pandèmia de coronavirus es va decidir a fer un audiollibre. L’ha titulat ‘En Delos no puedes morir’ (Audible, Amazon). En ell, ens explica la història de l’Óliver.

EL BERENAR DE LA BRÚIXOLA

Roger Pera torna al teatre i prepara una pel·lícula amb el seu pare

L’actor Roger Pera s’ha decidit a recuperar una de les seves grans obres de teatre aquestes festes. S’estarà al Teatre del Raval de Barcelona fins el proper 31 de gener amb l’espectacle ‘Quina feinada!’. És una de les funcions estrella de Pera en la qual fa fins a 27 personatges amb un ritme frenètic.