Dia de la Seguretat Viària a Onda Cero Catalunya
Aquest 29 d’octubreOnda Cero Catalunya, en col·laboració amb Autopistas, ha dedicat la seva programació a conscienciar sobre la importància de conduir de forma responsable.
En una entrevista a La Ciutat amb Mònica Günther, la responsable del Centre de Seguretat Viària a Autopistas, Cristina Zamorano, ha explicat els resultats de l’Observatori sobre el comportament dels conductors a la xarxa d’autopistes 2018, que desvetlla dades tan preocupants com que més de la meitat dels vehicles no utilitza correctament els intermitents per assenyalar els avançaments a les autopistes, un dels principals factors de risc pel que fa l’accidentalitat.
Zamorano ha assegurat també que encara hi ha conductors que estan pendents del mòbil mentre condueixen, i en aquest sentit ha recordat que “si marquem un número de telèfon mentre conduïm a 120km/h, recorrem a cegues 429 metres, el que és equivalent a 4 camps de futbol”.
A més, Zamorano ha posat sobre la taula que “l’ús del cinturó de seguretat als seients posteriors encara és una assignatura pendent pel 10% dels cotxes”, una dada alarmant tenint en compte que la meitat de les morts en accidents de trànsit s’evitarien si tots els ocupants dels vehicles portessin cordat el cinturó.
El cap d’informatius d’Onda Cero Catalunya, Gabriel Figueredo, ha conduït un programa especial de La Brúixola en què diferents experts han debatut sobre el comportament dels conductors al volant i les mesures per contribuir a disminuir la sinistralitat a les carreteres.
En el decurs d’aquest programa, el director del SCT, Juli Gendrau, ha defensat l’ús dels radars, que “no es col·loquen per recaptar sinó perquè han ajudat a reduir la velocitat a les carreteres i la mortalitat en un 60%”.
Precisament sobre la velocitat a les carreteres, el president de la PAT, Ole Thorsen, ha reclamat “més implicació” al sector de l’automoció per recordar que no cal que els cotxes corrin cada vegada més.
Amb l’objectiu clar d’arribar a 0 víctimes a les carreteres, la responsable de Seguretat Viària a Autopistas, Cristina Zambrano, ha insistit en què “el marge de millora es troba principalment en els factors humans”. I el caporal dels Mossos d’EsquadraXavier Duran ha apuntat a l’educació com a element clau: “hem de fer entendre a la gent que a 50 km/h viatges a 14 metres per segon i això és un impacte equivalent a caure d’un segon pis de cara”.