LA CIUTAT D'ESTIU, AMB JAUME MAS

La Ciutat d'Estiu 27/07/2021

Podcast del programa complet de La Ciutat d'Estiu amb Jaume Mas. Al programa d'aquest dimarts hem posat el focus en les últimes xifres de Covid amb l'investigador del grup BIOCOM-SC, Enric Álvarez.

Amb la nostra nutricionista, la Gina Estapé, ens aconsella com superar els excessos d’aquest estiu i parlem de com fer un vermut saludable.

L'Aleix Graell ens connecta a Stevie Wonder amb la DJ Peggy Gou a través de 6 punts de connexió.

I en Xavi Casinos ens explica un nou secret de la ciutat de Barcelona.

LA BRÚIXOLA D'ESTIU, AMB ENRIC SÁNCHEZ

La Brúixola d'Estiu 26/07/2021

Podcast del programa complet de La Brúixola d'estiu amb Enric Sánchez. Avui ens hem estrenat entrevistant a la Laura Baena, del projecte Malas Madres, hem preguntat si els oients prefereixen mar o muntanya per anar de vacances i el xef Dani Durán ens ha recomanat algunes receptes per l'estiu. També hem parlat dels incendis de La Conca i l'Anoia i hem filosofat amb en Ramón Soler-Padró.

LA BRÚIXOLA D'ESTIU

“La conciliación laboral y familiar está peor que nunca”

Laura Baena, creadora del projecte Malas Madres, que acumula gairebé un milió de seguidors a les xarxes socials, assegura que la pandèmia ha fet que la conciliació laboral es vegi molt afectada i fins i tot hagi fet passos enrrera.

EL PROGRAMA DE SALUT, EDUCACIÓ SANITÀRIA I QUALITAT DE VIDA D’ONDA CERO CATALUNYA

En Bones Mans 25/07/2021

En el temps d'Angelini Pharma España, Carles Aguilar entrevista a Marta López, Psicòloga de l'Associació Catalana de Familiars i Malats d'Esquizofrènia .. Abordem aquesta temàtica des del punt de vista del pacient, i enfoquem el contingut en les patologies mentals greus que treballen des d’ACFAMES. Temes tan importants com la salut mental en temps de pandèmia i la perspectiva del Clínic. La dificultat d'accés als serveis de salut mental en temps de pandèmia. Estem tornant a la normalitat ?. L'efecte del confinament en la salut mental de les persones. El desconfinament i la tornada a la normalitat, ¿Com afrontar-los des de la perspectiva de la salut mental ?. La pandèmia per a les persones amb trastorns mentals greus. ¿Com han afrontat i afronten aquesta situació? Ha empitjorat la seva patologia?

LA CIUTAT D'ESTIU, AMB JAUME MAS

La Ciutat d'Estiu 26/07/2021

Podcast del programa complet de La Ciutat d'Estiu. Analitzem la situació de l'incendi a la Conca de Barberà i l'Anoia amb el tinent d'alcalde de Sant Martí de Tous, un dels municipis que ha hagut d'evacuar alguns dels seus veïns. També parlem amb el president del Patronat de Turisme de la Costa Brava, Miquel Noguer, sobre la situació del turisme de cara a aquest estiu.

La Núria Sanz, la nostra experta en literatura, ens porta les seves recomanacions que ens desmunta el mite que llegir assaig és avorrit.

També entrevistem a la Valentina Plana, que ens presenta la guia del català 'Parla bé, collons!', que forma part del projecte de 'La Incorrecta' que acumula més de 65.000 seguidors a les xarxes.

I acabem el programa amb en Marc Navarro i les seves queixes al 'Síndic de Queixes'. En aquesta ocasió ens parla de tot allò que no suporta de l'estiu.

EL PROGRAMA DE SALUT, EDUCACIÓ SANITÀRIA I QUALITAT DE VIDA D’ONDA CERO CATALUNYA

En Bones Mans 25/07/2021

Podcast complet del programa "En Bones Mans, amb Carles Aguilar". Científics internacionals demanen accions fermes per frenar la desinformació sobre vacunes a Espanya. Per augmentar les taxes de vacunació cal millorar la confiança en les vacunes. Les campanyes de vacunació no arriben a col·lectius en risc d'exclusió social. Experts de 17 organitzacions internacionals han publicat un estudi en el qual demanen una estratègia coordinada de comunicació per incrementar la confiança en la vacunació de la COVID-19 a Espanya que inclogui els col·lectius en risc d'exclusió. a la publicació, liderada per l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i liderada pel Dr. Jeffrey V. Lazarus, autor principal i investigador de ISGlobal han participat societats científiques, hospitals, universitats i organitzacions dedicades a la salut pública, la immunologia i la lluita contra la desinformació en salut.

Carles Aguilar parla amb el Director de l’Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias, sobre les línies d’actuació de la legislatura en matèria de consum. La setmana passada l’Agència Catalana del Consum va presentar una nova campanya, amb el lema “A prop teu”, per tal de reforçar el seu paper com a principal organisme de defensa dels consumidors a Catalunya i, a més, va presentar, juntament amb el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, les línies mestres d’actuació de la legislatura en matèria de consum.

Tot seguit parlem de la medicina regenerativa i de les possibilitats que ofereixen les seves diferents eines terapèutiques per tractar el dolor articular i potenciar la regeneració de cartílags, tendons i articulacions permetent recuperar la mobilitat i, en conseqüència, recuperar qualitat de vida. Parlem amb el Dr. Humberto Loscertales, Director de Medicentre.

Finalment en el temps d'Angelini Pharma Espanya, Carles Aguilar entrevista a Marta López, Psicòloga de l'Associació Catalana de Familiars i Malats d'Esquizofrènia .. Abordem aquesta temàtica des del punt de vista del pacient, i enfoquem el contingut en les patologies mentals greus que treballen des d’ACFAMES. Temes tan importants com la salut mental en temps de pandèmia i la perspectiva del Clínic. La dificultat d'accés als serveis de salut mental en temps de pandèmia. Estem tornant a la normalitat ?. L'efecte del confinament en la salut mental de les persones. El desconfinament i la tornada a la normalitat, ¿Com afrontar-los des de la perspectiva de la salut mental?. La pandèmia per a les persones amb trastorns mentals greus. ¿Com han afrontat i afronten aquesta situació? Ha empitjorat la seva patologia?

EL PROGRAMA DE VIATGES D’ONDA CERO

Gente Viajera Catalunya 24/07/2021

Podcast complet del programa Gente Viajera Catalunya, dirigit per Esther Eiros i presentat per Carles Lamelo.

En aquest penúltim programa de la temporada viatgem arreu del món de la mà de Gabi Martínez y el llibre ‘Animales invisibles’. Descobrim la cuina del nou restaurant de Romain Fornell, el Tejada Mar, a una de les platges de Barcelona, coneixem les novetats arqueològiques d’Egipte amb Susana Soler, egiptòloga de l’Institut del Pròxim Orient Antic de la UB i recorrem els racons del barri de Sant Antoni de Barcelona amb el periodista Miqui Otero, autor de la novel·la ‘Simón’.

LES HISTÒRIES DE LA VIDA

La Brúixola 23/07/2021

Podcast del programa complet de La Brúixola amb Robert Calvo. Avui hem berenat amb la cantant Concha Buika, que cantarà al Teatre Grec de Barcelona. Hem parlat sobre el risc d’incendi amb Protecció Civil i també hem parlat de les agressions contra les persones LGTBI amb Katy Pallàs, presidenta de la plataforma LGTBICat. En Guillem Cabeza ens ha posat a prova per darrera vegada aquesta temporada.

EL BERENAR DE LA BRÚIXOLA

Concha Buika és una dona lliure entrada a la voluntat de la tribu

Aquesta cantant nascuda a Mallorca és una de les més autèntiques del panorama mundial. Es defineix com a una dona nòmada i sense lligams. Però és conscient que a la vida tots depenem d’alguna cosa, encara que sigui de la necessitat de respirar per poder viure. Diu que hem d’intentar ser el menys presos possibles a la vida.