LA CIUTAT D'ESTIU, AMB JAUME MAS
EL PROGRAMA DE SALUT, EDUCACIÓ SANITÀRIA I QUALITAT DE VIDA D’ONDA CERO CATALUNYA
En Bones Mans 22/08/2021
Podcast complet del programa "En Bones Mans, amb Carles Aguilar". Una nova investigació basada en dades del Registre SEMI-COVID-19 de la Societat Espanyola de Medicina Interna (SEMI) ha permès desenvolupar i validar un model pronòstic denominat PRIORITY, útil per predir el risc de COVID-19 greu en pacients hospitalitzats a partir de variables clíniques de fàcil obtenció en el moment de la diagnosi inicial de la infecció per SARS-CoV-2. Ho comentem amb el Dr. Luis Manzano, membre de la Societat Espanyola de Medicina Interna (SEMI), Cap de Servei de Medicina Interna del Hospital Universitari Ramón i Cajal (Madrid) i Catedràtic de Medicina de la Universitat d'Alcalá (Madrid)
La síndrome de Sjögren és una malaltia reumàtica autoimmune sistèmica i crònica, els símptomes clínics principals estan relacionats amb la destrucció de les glàndules exocrines donant lloc a sequedat ocular, bucal, nasal i vaginal. Tot i això, és important destacar que a l'ésser sistèmica pot implicar afectació orgànica i fer mal a altres òrgans (aparell digestiu, pell, pulmons, ronyons, etcètera), a més de ser molt freqüent el dolor articular, muscular i l'esgotament, que pot arribar a ser extrem. Carles Aguilar parla amb la Dra. Cristina Macía, portaveu de la Societat Espanyola de Reumatologia i Reumatòloga del Hospital Universitari Sever Ochoa (Madrid)
Per sotmetre’s a una operació de cirurgia que requereixi anestèsia, sobretot si és anestèsia general, es recomana no menjar ni beure diverses hores abans de la intervenció. Això es fa per prevenir algunes complicacions al tenir l'estómac, el tracte digestiu i la bufeta buides. Per exemple, tenir l'estómac buit redueix les possibilitats que el pacient vomiti durant l'operació, un efecte secundari que pot donar l'anestèsia. El temps abans que el pacient no hauria de menjar ni beure depèn de l'operació, encara que el més habitual és que no es mengi ni es begui entre 8 i 12 hores abans de l'operació. També se sol recomanar que l'últim menjar sigui lleugera i que no es begui alcohol ni es fumi durant aquest temps. Ens ho explica el Dr. Josep Just, Digestòleg i Assessor Mèdic de En Bones Mans.
Expliquem tot el que cal saber sobre la síndrome de l'intestí mandrós. La síndrome de l'intestí mandrós és un terme que descriu el moviment muscular lent, feble o detingut en el còlon que provoca que els residus es mouen lentament o, fins i tot, no es moguin. Si bé és cert que amb aquest terme o fa referència a un trastorn mèdic diagnosticable, ja que en realitat es tracta d'un símptoma, el seu ús està molt estès per referir-se a les persones que realitzen digestions lentes. La digestió lenta resulta en moviments intestinals poc freqüents, el que els metges anomenen restrenyiment de trànsit lent. Una de les característiques dels que la pateixen és la duresa de la seva femta. Això fa que siguin més difícils d'eliminar, el que, al seu torn, pot provocar complicacions com hemorroides i deposicions doloroses. A més, l'intestí mandrós pot provocar altres efectes, com distensió abdominal i dolor i nàusees. Ens ho explica el Dr. Rafel Guayta, Especialista en Medicina Preventiva i Salut Pública i Assessor Mèdic de En Bones Mans.
Els problemes de ritme cardíac (arítmies cardíaques) ocorren quan els impulsos elèctrics que coordinen els batecs cardíacs no funcionen adequadament, el que fa que el cor bategui massa ràpid, massa lent o de manera irregular. Les arítmies cardíaques poden provocar una sensació de aleteig al pit o de cor accelerat i poden ser inofensives. No obstant això, algunes arrítmies cardiaques poden provocar signes i símptomes molestos i, de vegades, mortals. Sovint, el tractament de les arítmies cardíaques pot controlar o eliminar els batecs cardíacs irregulars, lents o accelerats. A més, pel fet que les arítmies cardíaques empitjoren o són fins i tot provocades per un cor feble o danyat, pots reduir el risc de patir arítmies si adoptes un estil de vida saludable per al cor. Analitzem el tema amb el Dr. Antoni Berruezo, Cardiòleg i Especialista en Electrofisiologia Cardiaca.
EL PROGRAMA D'ESPORTS D'ONDA CERO
Radioestadio Catalunya 20/08/2021
Al programa d' avui, amb el Pedro Nieto i el Dani Fernández, analitzem la prèvia de la segona jornada de Lliga a Primera Divisió amb atenció especial als partits Athletic Club - FCB, RCDE-Villarreal i Levante-RM.
LES NOTÍCIES DE CATALUNYA A ONDA CERO
Notícies migdia 20/08/2021
Podcast de 'Notícies migdia' d'Onda Cero Catalunya, amb Georgina Boixereu
LA CIUTAT D'ESTIU, AMB JAUME MAS
La Ciutat d'Estiu 20/08/2021
Podcast del programa complet de La Ciutat d'Estiu amb Jaume Mas. En el programa d'aquest divendres parlem amb el tinent d'alcalde i regidor de Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle sobre la caiguda del toc de queda a diverses ciutats catalanes com Barcelona.
Parlem amb la Maria Gómez sobre la sèrie 'This is Us'. Una sèrie que es pot veure a Amazon Prime.
Amb en Marc Solé ens tornem a endinsar en el món de les xarxes socials. Ens porta novetats i canals que no coneixiem.
I en Lluís Soler ens porta com cada divendres les seves versions, i haurem d’endevinar quina d’elles és la original.
LA BRÚIXOLA D'ESTIU, AMB ENRIC SÁNCHEZ
La Brúixola d'Estiu 19/08/2021
Podcast del programa complet de La Brúixola d'estiu amb Enric Sánchez. Avui hem començat preguntant quina ha estat la prohibició de la COVID que més els ha costat complir. Després d'això hem fet un salt al passat per parlar que tal dia com avui, però del 2015 va morir l'actriu Lina Morgan. Seguidament hem entrevistat a Antonio Pastor, advocat i soci del bufet Círculo Legal Barcelona, per parlar de l'auge dels eCommerce. A posteriori, hem tingut la secció del Nacho, i després hem parlat amb Jordi Albert García, el CEO de James Brand & Co, sobre que aquest estiu el màrqueting surt a lligar. A continuació, hem rebut al Toni Mascaró, fundador i director d' eMascaró, per tractar el tema de la digitalització a les empreses. Després, la Carla Lladó ens ha portat la seva secció, i per acabar, com cada dia, hem comptat amb la consulta del nostre filòsof de guàrdia, i la secció del viral del dia.
EL PROGRAMA D'ESPORTS D'ONDA CERO CATALUNYA
Radioestadio Catalunya 19/08/2021
Al programa d'avui, amb la Gemma Martos, el Nacho Julià i el Pere Gelada,, debatem sobre qui és el principal candidat a guanyar el títol de Lliga 2021/2022.
LES NOTÍCIES DE CATALUNYA A ONDA CERO
Notícies migdia 19/08/2021
Podcast de 'Notícies migdia' d'Onda Cero Catalunya, amb Georgina Boixereu
LA CIUTAT D'ESTIU, AMB JAUME MAS
La Ciutat d'Estiu 19/08/2021
Podcast del programa complet de La Ciutat d'Estiu amb Jaume Mas. En el programa d'aquest dijous hem parlat sobre la Covid persistent. I és que algunes persones que han passat la covid, es troben que mesos després segueixen tenint símptomes com cansanci, poca capacitat pulmonar... I a més, molts d’ells, no són reconeguts com a pacients de Covid Persistent. Parlem amb l’Imma, la mare del Marc de 13 anys, que pateix Covid persistent. I també amb la Marta Massanella, investigadora de l’IrsiCaixa que investiguen els casos.
La Berta Garcia-Lacht ens porta les seves recomanacions culturals per aquesta setmana, acompanyada de la Conxita i la Caietana.
I l’Arnau Gòdia ens farà viatjar, novament, a un dels pocs llocs del món que no han tingut cap cas de Covid. Aquesta setmana: Tuvalu.
I la Paula Reverter ens descobrirà un producte de la terra: El licor d’arròs, que es produeix a les terres de l’Ebre, i que és ideal pels sobretaules.
I també parlarem amb l’actriu Paula Màlia, una de les protagonistes de Valeria, que acaba d’estrenar la segona temporada.
LA BRÚIXOLA D'ESTIU, AMB ENRIC SÁNCHEZ
La Brúixola d'Estiu 18/08/2021
Podcast del programa complet de La Brúixola d'estiu amb Enric Sánchez. Avui hem començat preguntant si els havia passat alguna cosa que esperaven que passés, i que finalment no va succeir. Després d'això hem fet un salt al passat per parlar que tal dia com avui del 1969 va finalitzar el Festival de Woodstock. Seguidament hem rebut a l'Albert Sancho, estudiant de periodisme, per parlar de pel·lícules que van predir el futur. A posteriori, hem entrevistat a Jordi Solé Tuya, director executiu de Kreedit, per tractar el tema de com afecta les pymes aquest segon any de pandèmia. A continuació la Leo Margets ens ha portat la seva secció setmanal, i també la Meritxell ha vingut per parlar de pel·lícules i bandes sonores. Després, hem parlat amb l'Emma Corretger, advocada, economista i sòcia de CIM Tax & Legal, sobre com afecta la nova Llei de la lluita contra el frau fiscal a les SICAV.
I per acabar, com cada dia, hem comptat amb la consulta del nostre filòsof de guàrdia, i la secció del viral del dia.





