Infraestructuras

O Psoe " Aplaude e Celebra" que se cumplan os prazos do AVE

Os trens AVE circularán nunhas semanas pola provincia, tralo pulo do Goberno central ás obras desde 2018, que “tivo que destapiar os túneles que o PP tapiou en Ourense con bloques de formigón durante anos”.

O custe da LAV entre Zamora e Taboadela será duns 4.082 millóns, o que suporá un investimento de 18,5 millóns por quilómetro, un “fito técnico moi relevante” nunha infraestrutura tan complexa.

Óscar Gómez

Ourense | 20.09.2021 08:04

O Psoe " Aplaude e Celebra" que se cumplan os prazos do AVE
O Psoe " Aplaude e Celebra" que se cumplan os prazos do AVE | onda cero

O PSdeG-PSOE “aplaude e celebra” que o Goberno de Pedro Sánchez “cumpra minuciosamente os compromisos adquiridos con Ourense e Galicia”, o que permitirá a posta en servizo da liña de alta velocidade ferroviaria a Castela e León e Madrid antes de que remate este 2021. As probas que o Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) e a operadora Renfe realizan desde hai meses, xa se atopan na súa última fase e están sendo “plenamente satisfactorias”.

“Só grazas ao decidido pulo deste Goberno central de progreso que, desde que chegou á Moncloa no 2018, puxo o seu foco inversor e técnico nesta obra, será posible ver novos servizos comerciais AVE a Ourense este ano”, sinalan os socialistas antes de recordar que “o PSOE tivo que destapiar os túneles da alta velocidade a Galicia que o Goberno do PP de Rajoy tapiou con bloques de formigón durante anos”. “As simulacións comerciais están a piques de comezar para que todo estea listo en poucas semanas”, aseveran.

4.082 millóns e máis obras a partir de 2022

O custe estimado da liña de alta velocidade (LAV) entre Zamora e Taboadela será duns 4.082 millóns, o que suporá un investimento de 18,5 millóns por quilómetro, un “fito técnico moi relevante” nunha infraestrutura tan complexa. “Este é un dos tramos ferroviarios máis complicados de Europa, ao ser túneles e viadutos a meirande parte do seu trazado”, recordan.

Os importes xa investidos e a estimación dos pendentes de executar, por conceptos, son: expropiacións (39 millóns); obra de plataforma (2.816 millóns); proxectos e asistencias (157 millóns); outras actuacións en infraestrutura (247 millóns); montaxe de vía e subministros asociados (325 millóns); liña aérea de contacto e sistemas de enerxía (120 millóns); sinalización, control de tráfico e telecomunicacións (217 millóns); novas estacións (10 millóns) e outros gastos como man de obra propia, 1 % cultural, premantemento ou gastos financeiros suman 147 millóns máis.

Nestes importes non se inclúen as obras do tramo Taboadela-Ourense, que o Goberno central vén de comezar a licitar o pasado mes de xullo tralo “ostracismo e vergoñento cuestionamento” ao que foi sometido tamén polo Partido Popular durante “longos anos de desfeita para a nosa terra”.

Trala posta a servizo da liña ferroviaria ata Taboadela e trala nova oferta comercial inicial, que estará conformada por servizos AVE ata Ourense e Alvia ata o resto de cidades de Galicia mentres non estean dispoñibles os novos trens do modelo Avril, o Goberno central continuará a executar os trámites e obras que restan para que a infraestrutura estea realmente completa. “É fundamental rematar estes flocos para que a LAV a Galicia sexa plenamente operativa e funcional”, destacan desde o PSdeG-PSOE ourensán.

Por iso, o executivo de Pedro Sánchez xa traballa na licitación e execución completa da ‘variante exterior’ de Ourense; na reforma do vello túnel de Padornelo ou na duplicación da vía nalgúns tramos da provincia de Zamora, instalando así dobre vía en todo o percorrido entre Madrid e Galicia. Igualmente está previsto executar un novo tramo dun quilómetro, á saída da estación Ourense-Empalme en dirección a Santiago e Vigo, que quedara sen construír durante as obras da LAV entre a terceira cidade de Galicia e a capital galega.