LA CIUTAT, AMB MÒNICA GÜNTHER

Barcelona està preparada pel vehicle elèctric?

A l’espai de divulgació científica de La Ciutat reflexionem sobre l’encaix del vehicle elèctric a la capital catalana amb Cristina Corchero. Ella és cap de grup d’Energy Systems Analytics de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya. A més, és agent a l'Agència Internacional de l'Energia en el programa de vehicle elèctric i híbrid.

Mónica Günther

Catalunya | 17.03.2021 14:35

La planta de Seat a Martorell és a un pas de fabricar, per primera vegada a Espanya, un model de cotxe elèctric. És la voluntat de la firma automobilística, que ha reclamat al govern espanyol un compromís ferm a desenvolupar infraestructures per a la mobilitat elèctrica arreu del país.

De fet, l’executiu central ja ha anunciat la seva intenció de crear un fàbrica de bateries elèctriques, a prop de Martorell, sense concretar-ne la ubicació exacta. Una de les opcions: la planta de Nissan a la Zona Franca, que quedarà buida després del seu tancament previst per aquest estiu. Aquesta nova fàbrica de bateries elèctriques, la primera a Espanya, rebrà el finançament del fons europeus a per la reconstrucció econòmica i al darrere hi hauria un consorci publico-privat, format pel govern espanyol i les empreses Volskwagen i Iberdrola. La construcció d’aquesta fàbrica a tocar de Seat era una de les condicions que posava l’empresa automobilística per fer desembarcar a Catalunya la fabricació d’un model de cotxe elèctric.

Tot plegat es va fer públic fa una parell de setmanes, amb la visita del rei, del president Pedro Sánchez, --la plantada sonora, també, del Govern català--, i la presència dels directius de Seat i Volskwagen. D’aquesta manera, s’escenificava la importància d’aquest projecte.