VILA-REAL

Vila-real projecta un pla de reindustrialització en la Travessa i Reg Nou

La inversió del projecte del camí La Travessa és de 200.000 euros i per a l´altra zona es demana una ajuda de 102.000 euros.

ondacero.es

CASTELLON | (Publicado 14.03.2019 08:52 )

El regidor de Territori, Emilio Obiol durant la presentació dels dos projectes de reindustrialització. | ONDACERO.ES

L'Ajuntament de Vila-real ja ha sol•licitat dues noves ajudes a l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a millorar dos polígons industrials. Les subvencions se centren en la millora de dues àrees, la del Camí de la Travessa i la del Reg Nou, totes dues situades en la zona nord a banda i banda de l’N-340.

La primera, camí Travessa amb un presupost de 200.000 euros, compta amb 112.000 metres quadrats i es troba delimitada per la prolongació de l'avinguda de França, la de Grècia, la de Castelló i l’N-340. Una zona amb gran activitat d'empreses com les taulelleres i d'automoció. Amb el projecte, l´Ajuntament preten modernitzar la zona i dotar-ho de les infraestructures i serveis necessàries per a que funcione millor l´entorn. Entre les actuacions, la instal•lació de càmeres de seguretat, la millora de la senyalització horitzontal i vertical, la instal•lació d'hidrants antiincendis, la substitució de l'enllumenat públic per llums més eficients, com és el cas de les led, la millora de l'asfalt i la construcció d'una glorieta que permetrà dotar al trànsit de major seguretat. Aquesta rotonda se situarà a l'entrada a la ciutat en el primer desviament de la N-340, que continua en la prolongació de l'avinguda Francesc Tàrrega, formant un encreuament enfront del concessionari de Ford.

El segon polígon que es presenta a les ajudes aspira a obtindre 102.000 euros, ja que compta amb una superfície menor, de 51.000 metres quadrats. Es tracta del polígon Reg Nou, situat a la zona nord-est, a l'altre costat de l’N-340, al costat de la ronda nord d'accés a la ciutat. Aquest polígon no compta amb sistema de clavegueram, per la qual cosa funciona amb fosses sèptiques i, en el pitjor dels casos, aboca les seues aigües a les séquies. Amb el projecte s´instal•lara una xicoteta estació de bombeig amb una canonada que enllaçarà amb l'avinguda de França (uns 650 metres) per a millorar el sistema de sanejament, fins ara inexistent.

Es crearan voreres i s'instal•larà enllumenat públic, que tampoc existeix en aquests moments. Com en el Camí de la Travessa, també es crearà un web, hi haurà càmeres de vigilància, senyalització horitzontal i vertical, asfalt nou, hidrants per a incendis i un talús amb pantalla vegetal al costat de l’N-340.