L’any passat es van visitar més de 20 milions de persones entre turistes estrangers i els procedents d’altres punts de l’Estat. Una tasca fonamental per part de la Generalitat és conscienciar també el sector turístic, tant els operadors com els visitants, que poden arribar a triplicar el consum mitjà d’un ciutadà.
Fomentar el turisme sostenible
En aquest sentit, cal destacar la feina del Catalan Water Partnership, el clúster de l’aigua a Catalunya, una entitat sense ànim de lucre que promou l’ús sostenible de l’aigua. El seu director, Xavier Amores, ens ha parlat de les diferents campanyes que existeixen per motivar tant als visitants com a la indústria turística en l'estalvi de l'aigua. Una d’aquestes campanyes és la que s’ha impulsat a través de l’Agència Catalana de l’Aigua, l’ACA, que demana als turistes que s’emportin els records però no l’aigua.
Conscienció en l'àmbit institucional
En l'àmbit institucional cal destacar la iniciative WAT’SAVEREUSE. Es tracta d’un projecte internacional i interregional cofinançat per la Unió Europea i que lidera l’Euroregió Pirineus Mediterrània, amb Catalunya, Balears i Occitània. Amb una inversió d’un milió i mig d’euros procedent del fons europeu, els destinataris són els turistes, la seva indústria i també el sector públic.
Xavier Amores ha assegurat que la tecnologia per reduir el consum d’aigua ja existeix i que ara només falta posar la inversió. Una qüestió que, sense dubte, creu també ha de beneficiar a les pròpies empreses turístiques.