VILA-REAL

Vila-real ha editat 3000 díptics per informar com presentar factura electrònica des de casa.

Els díptics informen dels avantatges de realitzar la factura electrónica per part de les empreses que facturen 5.000 euros en un sols treball.

ondacero.es

CASTELLON |

Els díptics informen dels avantatges de realitzar la factura electrónica per part de les empreses que facturen 5.000 euros en un sols treball. | ONDACERO.ES

L'objectiu de reduir el termini de cobrament per part d'empreses, autònoms, entitats socials i ONG que treballen amb l'Ajuntament de Vila-real contínua en marxa i, dins del nou Pla d'agilització de pagaments a proveïdors, les regidories d'Hisenda i Proximitat han iniciat una campanya per a fomentar la facturació electrònica, per a la que han editat 3.000 tríptics en què s'informa de tots els avantatges de presentar les factures sense moure's de casa.

Quan es presenta una factura a través d'una plataforma electrònica no hi ha horaris, per la qual cosa es pot presentar durant les 24 hores del dia els 365 dies de l'any i sense necessitat d'eixir de casa. Així mateix, igual que s'agilitza la presentació, també ocorre amb el termini de pagament, "ya que la tramitació és més ràpida, ja que el document entra abans al circuit de validació i tramitació del departament d'Hacienda". En este sentit, uns altres dels principals avantatges és la possibilitat de realitzar un seguiment en temps real de l'estat de les factures, amb informació detallada sobre la seua comptabilització i pagament.

A més, un altre dels punts positius d'esta mesura és la reducció de l'ús de paper, de manera que es contribuïx a cuidar el medi ambient. "Actualmente estan obligades a presentar les factures de manera telemàtica les societats anònimes, les limitades, les unions temporals d'empreses i les agrupacions d'interés econòmic, així com aquells proveïdors que superen els 5.000 euros de facturació en un sol trabajo", assegura la regidora de Proximitat, Sabina Escrig, alhora que destaca que "el objectiu és aconseguir que el nombre més gran de proveïdors opten per esta modalitat, ja que el termini de cobrament es pot reduir en uns 15 días".

Per a aconseguir-ho, la Regidoria d'Hisenda enviarà una carta amb el tríptic als proveïdors que treballen amb major assiduïtat per a l'Ajuntament en què els informaran sobre tots els avantatges que oferix el sistema digital. Així mateix, la Regidoria de Proximitat informarà i entregarà el tríptic a tots els proveïdors que acudisquen al Registre de l'Ajuntament a presentar una factura en paper.