VILA-REAL

Vila-real agilitza la tramitació d´ajudes de la Llei de Dependència

Fins ara la conselleria era l´encarregada de realizar les tramitacions i més tard feia arribar a l´Ajuntament el llistat de persones a valorar.

ondacero.es

CASTELLON | 23.04.2018 08:37

El regidor de Serveis Socials ha explicat els objetius d´agilitzar els tràmits de revisió d´expedients.
El regidor de Serveis Socials ha explicat els objetius d´agilitzar els tràmits de revisió d´expedients. | ONDACERO.ES

La Regidoria de Serveis Socials ha sol•licitat a la Generalitat Valenciana la remissió de tots els expedients pendents, de manera que siguen els tècnics municipals els encarregats de valorar, completar i gravar els documents per a donar-los una eixida directa, reduint així els certificats en tràmit. L´objectiu d´agilitzar la tramitació de sol-licituts és “reduir la llista d´espera, ajudar a descongestionar la tramitació dels expediants, tot i que seguirà sent la Generalitat qui tinga l'última paraula a l'hora de concedir les ajudes” apunta el regidor de Serveis Socials Àlvaro Escoriuela.

Amb aquesta iniciativa es beneficiaran nombrosos veïns dependents, així com les seues famílies, que també compten ara amb una millor atenció i informació sobre l'estat de la seua sol•licitud quan vénen a la Regidoria. Fins ara era la Conselleria l'encarregada de realitzar la tramitació i més tard feia arribar a l'Ajuntament el llistat de les persones dependents a valorar. Afig el regidor que “el fet que ara siguem nosaltres els encarregats d'assumir les valoracions permetrà donar eixida a ajudes que han estat durant anys paralitzades a l'Administració autonòmica, que des de 2015 està fent tots els possibles perquè no siga així” i assegura que “els tècnics s'estan acostumant al nou sistema de tramitació i ja estan donant eixida a nombrosos casos que s'estaven allargant en el temps, a causa de la sobrecàrrega de treball i a les particularitats del procés”.

Encara queden nombrosos docuemnts pendents, i amb aquesta iniciativa es farà un esforç pel desbloqueig de totes les ajudes.