VILA-REAL

Una comissió informativa especial regularà la convivència entre penyes i veïns

El ple aprova l´execució de projectes de reindustrialització finançats amb una operación de prèstec.

ondacero.es

CASTELLON | (Publicado 30.01.2019 09:32 )

Imatge de la sessió del ple ordinari del mes de gener en l´Ajuntament de Vila-real. | ONDACERO.ES

El Ple de l'Ajuntament de Vila-real ha aprovat aquest matí, amb la unanimitat de tots els grups polítics, la creació de la Comissió Informativa Especial per a Regulació de la Normativa de Convivència amb la Penyes, amb la qual el consistori vila-realenc pretén aconseguir el consens polític i social necessari per a donar resposta a la problemàtica de molèsties de les penyes durant tot l'any. La comissió estarà constituïda formalment per 13 membres dels grups polítics, en proporció a la representació plenària, i a ella es convidarà a participar als col•lectius implicats, com penyes, Junta de Festes o veïns.

També per unanimitat s'ha aprovat el nomenament de Carmen Rubert com a reina de les festes de 2019, amb les seves dames, i dels fills predilectes de la ciutat Angelina Abad, Francesc Tàrrega, José Ortells i Dolores Cano. El Pla de Comunicació 2019 i la pròrroga del contracte de neteja viària són unes altres de les mesures aprovades en el Ple ordinari de gener, que ha aprovat la sol•licitud de delegació de competències del programa Edificant per a la millora dels col•legis de la ciutat, incorporant el Centre d’Educació Especial la Panderola als col•legis Concepción Arenal, Pascual Nácher, Escultor Ortells i José Soriano.

En assumptes d'urgència, s'ha aprovat també un suplement de crèdits 1.527.076 euros per a l'execució dels projectes de reindustrialització del Molí Nou, Miralcamp, carretera d'Onda i Camí Les Voltes, finançats per l’Ivace. La inversió s'ha previst finançar amb una operació de préstec de manera inicial. Aquesta operació s'aprova per a fer front als projectes de reindustrialització, a causa de la “impossibilitat material” de complir els terminis fixats per l’Ivace i per a no perdre les ajudes de l'organisme autonòmic per a la totalitat de les obres.