Avui a 'La Ciutat' hem analitzat l'impacte negatiu que té el teletreball en la salut mental. Abans de la pandèmia de la COVID aquesta manera de treballar des de casa no era massa coneguda ni popular, apenes era plantejada per les empreses, però durant la crisi sanitària del 2020 va resultar una bona alternativa (o l'única) per no veure frenada en sec la productivitat. A partir d'aleshores i sis anys més tard, s'ha consolidat com una manera de treballar totalment vàlida i, de fet, encara ara segueix sent habitual que algunes empreses ofereixin aquesta possibilitat als seus treballadors. Però el cert és que, tot i resultar còmoda per alguns treballadors, ja que ofereix flexibilitat i la possibilitat de conciliar, amaga una part fosca que afecta directament a la salut mental. I és que alguns estudis asseguren que l'aïllament que provoca afecta directament a la salut. Un dels experts que han estudiat aquest impacte és l'Aleix Hildebrandt, professor de Psicologia de la Salut a la Universitat Carlemany, que ha publicat un article sota el títol de ‘Connectats però no sols: L’epidèmia silenciosa que s’amaga darrere del teletreball’. Amb ell hem analitzat tot això en una conversa ben interessant.