La circulació de la línia R3 de Rodalies es troba interrompuda aquest dimarts al matí entre Vic i Centelles a causa d’una col·lisió a baixa velocitat entre un tren i un camió. L’incident ha tingut lloc al pas a nivell situat entre Sant Miquel de Balenyà i els Hostalets de Balenyà, segons han informat Renfe i els Bombers de la Generalitat.
Els fets han ocorregut cap a les 8.15h, moment en què els Bombers han rebut l’avís i han activat vuit dotacions. Segons s’ha pogut saber, el maquinista ha detectat la presència del camió al pas de vies, ha activat el fre d’emergència i ha avisat els passatgers del primer vagó que es produiria un xoc imminent. Tot i la reducció de la velocitat, el tren ha acabat col·lisionant amb el vehicle, provocant el descarrilament.
A bord del tren viatjaven entre 50 i 60 passatgers, que han estat evacuats a peu fins a l’estació més propera. No s’han registrat ferits. Protecció Civil ha activat l’alerta del pla Ferrocat i Renfe ha confirmat que no preveu restablir el servei ferroviari entre Vic i Centelles durant el dia d’avui. Per aquest motiu, s’ha habilitat un servei alternatiu per carretera per garantir la mobilitat dels usuaris afectats.
Retards també a l’R4, R1 i RG1
A banda de la incidència a l’R3, altres línies de Rodalies també registren afectacions:
- R4: Retards superiors als 20 minuts en els trens amb origen Sant Vicenç de Calders, a causa de limitacions de velocitat per obres en un tram de via única entre Sant Vicenç de Calders i Martorell Central.
- R1 i RG1: Demores de més de 15 minuts per una incidència a la infraestructura a l’estació (pendent de concretar).

