Hard Rock
L'alcalde de Salou es mostra convençut que Hard Rock serà una realitat
Pere Granados ha qualificat de xantatge la postura d'En Comú Podem respecte al macroprojecte i l'aprovació dels Pressupostos.
Temas
Hard Rock
Pere Granados ha qualificat de xantatge la postura d'En Comú Podem respecte al macroprojecte i l'aprovació dels Pressupostos.
Actualitat
Adif integrarà el traçat en desús a l'entorn urbà i servirà per a vianants i ciclistes.
Actualitat
La FEAT assegura que el projecte de tramvia és un projecte "faraònic" i l'ajuntament de Salou s'oposa a la inclusió de catenàries a la trama urbana.
Tramvia
El Departament de Territori preveu 34 quilòmetres de línies i 33 estacions, vuit de les quals intercanviadors.
Actualitat
L'Estudi d'Impacte Ambiental del tren-tramvia del Camp de Tarragona avala no usar la línia d'Adif i fer un traçat nou amb ample europeu entre l'estació de Salou – PortAventura i Vila-seca, i entre Reus i Tarragona.
LES NOTÍCIES DE CATALUNYA A ONDA CERO
Els catalans suspenen la gestió del govern de Quim Torra amb una nota d’un 4,66. L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat, finalment, aquest matí la unificació del tramvia a través de la Diagonal . I també hem explicat que les VTC continuen en peu de guerra a Barcelona.
El Presidente Ximo Puig inaugura la variante del túnel de la Serra Grossa
La Generalitat Valenciana ha puesto en servicio esta mañana el túnel del tranvía de la Serra Grossa. La comitiva oficial ha realizado el primer viaje del nuevo servicio que permitirá que quede libre de vías la fachada marítima donde está prevista la creación de una vía verde.
ENQUESTA
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, considera que la unió de les dues línies del tramvia a traves de la Diagonal és “una prioritat i una urgència que no pot esperar més” ja que permetrà reduir la contaminació i el trànsit de vehicles.
La intenció de l’Ajuntament de Barcelona es tenir enllestit el projecte la propera tardor malgrat les crítiques de l’oposició i la falta de consens institucional, polític i social.
De fet, els partits de l’oposició, el Grup Demòcrata, ERC, C’s i PP, demanen a l’equip de govern que reconsideri la seva decisió i no intenti imposar “sí o sí” el projecte de la reforma del tramvia. Afirmen, a més, que crearà congestió i més contaminació, a més de perjudicar la xarxa de bus, i també recorden el rebuig dels comerciants de la Diagonal.
Un altre factor, que critica l’oposició, es l’elevat cost del projecte: uns 175 milions d’euros per unir els 3,6 quilometres, entre la plaça Francesc Macià i les Glòries, que separen els tramvies del Besos i la Diagonal. De fet, quan el 2010 el govern municipal de Jordi Hereu (PSC) va fer la consulta sobre la reforma del tramvia, el 80% dels barcelonins van votar l’opció C: no fer-hi res.
Tot i això, el govern d’Ada Colau sosté que el projecte va ser un dels més votats en el procés participatiu que es va fer el 2016 per elaborar el Pla d’Actuació Municipal (PAM). A més, defensa que el tramvia és una de les alternatives més sostenibles de transport ja que es un mitjà públic, net i eficient. D’aquesta manera, l’alcaldessa vol seguir l’exemple d’altres ciutats com Londres, Berlín, Estocolm, Nova York o el cas de Saragossa on recentment s’ha aconseguit reduir el trànsit un 30%.
Què opines? Creus que es prioritària la connexió del tramvia? Cal estudiar altres alternatives menys costoses? Hi ha altres projectes més urgents? Caldria fer una nova consulta ciutadana?
Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.