Temas

cotxes

LA CIUTAT, AMB MIRIAM FRANCH

La crisi dels semiconductors es pot allargar fins el 2023

Aquest dilluns es comença a aplicar l’Expedient de regulació temporal a SEAT que es preveu que afecti entre 482 i 1.276 treballadors cada dia fins el proper juny. En parlem amb Matías Carnero, president del comitè d'empresa de SEAT.

LA CIUTAT, AMB MARÍA GÓMEZ

L'ús del cotxe: canvi d'hàbits o recuperar vells costums?

Parlem de l'ús del cotxe a La Ciutat. La María Gómez reflexiona sobre l'ús dels vehicles avui en dia i abans, amb dues persones més grans de 80 anys i dos joves menors de 30 anys en una tertúlia intergeneracional.

TECNOLOGIA, A LA BRÚIXOLA

Per tenir el carnet de conduir, ja no cal trepitjar l'autoescola

En Carles Lamelo ens ha portat avui una app que ens permetrà estudiar la teòrica per a treure'ns el carnet de conduir sense moure'ns de casa. De fet, podem aprendre les normes de circulació amb el nostre mòbil o tauleta a la mà. Aquesta aplicació (Dribo) ens ofereix des d'això fins a professors i cotxes per aconseguir superar l'examen pràctic.

ENQUESTA

S'ha de prohibir fumar dins els vehicles privats?

Des del Departament de Salut es plantegen prohibir fumar dins els cotxes per tal d'aconseguir reduir el consum de tabac a Catalunya. L'any 2017 l'índex de tabaquisme va assolir el seu mínim històric, del 24%. Però malgrat això, el departament segueix amb la intenció de posar en marxa accions per tal de seguir amb la tendència a la baixa pel que fa el consum de cigarretes. Per aquest motiu, igual que en el seu dia es va prohibir als conductors beure o menjar al volant, ara el punt de mira de Salut s'ha posat en el fet d'encendre's una cigarreta i fumar mentre es condueix.

ENQUESTA

Creus que els cotxes més contaminants han de pagar més?

La nova llei de canvi climàtic que prepara la Generalitat de Catalunya preveu un nou impost per als cotxes més contaminants amb el que recaptarà uns 75 milions d’euros l’any. La mesura s’aplicarà a partir del 2018 als vehicles matriculats a Catalunya que hauran de pagar en funció del diòxid de carboni (CO2) que emetin. Els propietaris dels vehicles que produeixin més de 160 grams de CO2 per quilòmetre pagaran més de 80 euros l’any, mentre que quedaran exempts aquells que emetin menys de 120 grams.

Es tracta d’una mesura pionera a Espanya que pretén incentivar canvis en el parc de vehicles i que els ciutadans apostin per vehicles més nets. Entre altres mesures, a més, es vol restringir el trànsit a l’àrea metropolitana de Barcelona i a les comarques del Vallès en dies de forta de pol·lució. Aquesta restricció afectarà especialment els vehicles més contaminants a les rondes barcelonines i a l’interior de la ciutat que no podran circular entre les 8h i les 20h si s'aprova una proposta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que, per tirar endavant, necessita el suport de la Generalitat i del govern municipal d’Ada Colau.

Aquest veto de 12 hores, que s’aplicaria en episodis de màxima contaminació atmosfèrica, forma part d’un total de 33 mesures i un pressupost de 46 milions d’euros destinats a lluitar contra l’impacte ambiental del trànsit. En aquest sentit, la Generalitat ha convocat pel proper 24 de febrer una cimera al més alt nivell institucional per prendre decisions entre totes les administracions implicades. I tu, què opines? Veus justificat crear noves taxes econòmiques? Cal castigar el trànsit privat o és més important millorar abans el transport públic?

Participai i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.